کد خبر ۴۱۵۲۱ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷

تخلفات واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان بدون نوبت رسیدگی می شود

قم - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: به منظور حفظ آرامش بازار و کنترل بر نحوه عرضه کالاهای مورد نیاز مردم، در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه و بدون نوبت به تخلف های واحدهای صنفی در استان رسیدگی می شود.

مهدی ریاضی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح ویژه بازرسی از واحدهای صنفی و نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و در جریان آن نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم در چارچوب گشت های مشترک در کنار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت و همچنین اتاق اصناف بر نحوه ارائه اقلام مورد نیاز مردم در این ایام همچون عرضه خرما، مواد غذایی، انواع شیرینی و زولبیا و بامیه و سایر مایحتاج مردم نظارت می کنند.
وی بیان کرد: تخلف هایی همچون گران فروشی، کم فروشی، تقلب و رعایت نکردن مسائل بهداشتی از جمله موارد است که در گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی با دستگاه های اجرایی استان، مورد توجه قرار گرفته و با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.
وی ادامه داد: اگر میزان تخلف واحدهای صنفی چشمگیر باشد، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با حضور رئیس شعبه های تعزیرات حکومتی به تخلف رسیدگی می کنند، در مواردی هم برای بررسی بیشتر موضوع، تخلفات در شعبه های تعزیرات حکومتی استان دنبال می شود.
ریاضی تاکید کرد: این اداره کل بر اساس قانون وظیفه نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی را برعهده ندارد و تنها موضوع رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی برعهده این نهاد است، اما به منظور همکاری با دستگاه های نظارتی و رفاه حال مردم، نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی قم در گشت های ایام ماه مبارک رمضان شرکت فعال خواهند داشت.
وی بیان کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی به عنوان نهاد تامین کننده امنیت اقتصادی، همواره حامی مردم و مصرف کنندگان کالا و خدمات است و در این ایام نیز به صورت ویژه به شکایت های مردمی رسیدگی می کند.
وی ادامه داد: مردم می توانند شکایت های خود از واحدهای صنفی و عرضه کنندگان اقلام ماه مبارک رمضان را با سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت درمیان گذارند تا پس از طرح شکایت، گشت های رسیدگی به تخلفات با حضور ماموران اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم در کوتاه ترین زمان به مساله رسیدگی و برخورد قانونی را اعمال کنند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com