کد خبر ۴۱۵۳۷ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۸
مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته

مهدی زاده بدون مبارزه به اردوی تیم ملی راه یافت/ علی پور از راه‌یابی به اردو بازماند

امیرمهدی زاده به دلیل نداشتن حریفی در وزن 60 کیلوگرم بدون مبارزه به اردوی تیم ملی راه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، برترین کاراته کاهای کشورمان صبح امروز شانس خود را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی آزمایش می‌کردند و برای مبارزه با حریفان وارد تاتامی شدند.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تمام رده‌های سنی آقایان از صبح امروز به میزبانی سالن شهید کبگانیان تهران آغازشده است و فردا نیز در بخش بانوان پیگیری خواهد شد.

استان قم در رده سنی جوانان و نوجوانان دو هر دو بخش کاتا و کمیته، درخشش نسبتاً خوبی را برجای گذاشت و دنبال تکرار این افتخارآفرینی در بخش کمیته بزرگ‌سالان نیز بود.

در بخش کمیته بزرگ‌سالان امیرمهدی زاده قهرمان نام‌آشنا کاراته کشورمان بنا بود با مصطفی روستا به مبارزه بپردازد اما به دلیل حضور روستا در یک وزن بالاتر بدون برگزاری مسابقه انتخابی نفر فیکس وزن منهای 60 کیلوگرم تیم اعزامی به رقابت‌های آسیایی قزاقستان شد.

مهدی زاده که همیشه از شانس‌های طلای ایران محسوب می‌شود در دو مسابقه اخیر خود در سال 96 تنها به دو مدال برنز دست‌یافته است.

وی در مسابقات کاراته وان دبی و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مقام سومی بسنده کرد و دستش از رسیدن به مدال طلا بازماند.

سعید علی پور دیگر نماینده استان قم که در مسابقات کاراته وان دبی صاحب گردن‌آویز طلا شد، در وزن 67 کیلوگرم به روی تاتامی رفت و برای پوشیدن پیراهن تیم ملی با سایر حریفان رقابت کرد.

علی پور در مبارزه نخست به مصاف حسین سمندر رفت که در پایان مسابقه با نتیجه دو بر یک مغلوب شد و در مبارزه دوم نیز برابر مصطفی روستا صف‌آرایی کرد که این مبارزه نیز با تساوی 4 بر 4 به پایان انجامید اما علی پور با استفاده از قانون سن شو(کسب اولین امتیاز) برنده مبارزه اعلام شد.

در دور دوم علی پور مجدداً با نتیجه 5 بر 2 مغلوب سمندر شد و از راه‌یابی به مرحله نهایی اردوی تیم ملی بازماند.

مسابقات قهرمانی آسیا تیرماه به میزبانی کشور  قزاقستان برگزار خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com