کد خبر ۴۱۵۴۴ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۳

مجمع نمایندگان طلاب قم: مجامع بین المللی به یاری مردم مظلوم بحرین بشتابند

قم- ایرنا- مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای در دفاع از رهبرشیعیان مظلوم بحرین، اعلام کرد: از مجامع بین المللی می خواهیم به یاری مردم مظلوم بحرین بشتابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از عصر پنجشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، در این بیانیه آمده است: امت اسلام، آزادگان جهان، مردان غیور و آزادی خواه عرب، اینک دولت خود فروخته بحرین با هم دستی آل سعود و چراغ سبز ترامپ و اسرائیل برآن شده اند که منطقه را به ناآرامی بیشتر و کشتار مسلمانان تبدیل کرده و خود بر چپاول و غارت اموال مسلمین مشغول باشند.
بیانیه ادامه یافته است: راستی سردمداران جبهه غرب و مدعیان دروغگوی حامی حقوق بشر چگونه با برخورد گزینشی، راهی را می روند که خود به ظاهر مخالف آن مسیر هستند.
در این بیانیه اضافه شده است: باید تاکید کرد حقوق بشر، دمکراسی، سازمان بین الملل و همه سرویس های جهانی امروز زبان در کام فرو بسته و در جلوی چشمان آن ها این همه فجایع رخ می دهد، آیا غیر از این است که این سازمان های پر طمطراق الان جز دکور و مترسک نقش دیگری ایفا نمی کنند.
در این بیانیه افزوده شده است: هم اکنون رهبر مردم مظلوم بحرین شیخ عیسی قاسم که فقط و فقط تاکید و توصیه به عدم خونریزی مردم بحرین توسط دولت را به عنوان یک مطالبه جدی از دولت تقاضا دارد جنگ طلب و حکام مستبد بحرین در قاموس تزویرو زرو زور استکبار صلح طلب نامیده می شوند و این همان منطق «یک بام دو هوای آمریکاست».
در این بیانیه تاکید شده است: ما در روز جمعه روز خروش یک پارچه مردم بزرگ ایران علیه ظلم و تروریسم دولتی به دفاع از مظلوم هم صدا با همه امت اسلام به خیابان ها آمده و در آستانه ماه مبارک رمضان این حضور را بهترین فرصت برای یاری مظلوم می دانیم، لذا روز جمعه بعد از نماز جمعه در سراسر کشور ضمن محکومیت آشوب دولت های تروریسم به خصوص بحرین، اسرائیل و عربستان همه باهم توطئه نکبت بار سران عرب های مرتجع را محکوم می نماییم.
در پایان این بیانیه ضمن در خواست از امت اسلام برای شرکت در این راهپیمایی خداپسندانه و دشمن شکن، خطاب به مجامع بین المللی تاکید شده است: بیش از این با سکوت معنادار خود به دولت یاغی بحرین فرصت آدم کشی، ترس، ترور و شکنجه و زندان کردن مردم را ندهند.
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز سه شنبه دوم خرداد ماه با حمله به طرفداران شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز پنج تن را شهید و بیش از 200 تن را زخمی کردند که حال هشت تن از آن ها وخیم گزارش شده و 286 تن دیگر نیز از سوی ماموران رژیم آل خلیفه دستگیر شدند.
حملات وحشیانه نیروهای امنیتی آل خلیفه به الدراز پس از آن رخ داد که دستگاه قضایی آل خلیفه روز یکشنبه با صدور حکمی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد.
مردم قم فردا پس از اقامه نماز جمعه مسیر مصلای قدس تا چهار راه شهدا را در اعتراض به اقدام حاکمان مستبد بحرین راهپیمایی می کنند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com