کد خبر ۴۱۵۵۸ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۳

با پایان انتخابات همه با هم برای ساختن ایران متعهد شوند/جناح های سیاسی به یکدیگر برچسب نزنند

قم- ایرنا- خطیب نماز جمعه قم گفت: امید است اکنون که انتخابات تمام شد همه با هم برای ساختن ایران متعهد شوند و ملت قدرشناس ایران را با خدمات گسترده خود بیش از پیش نسبت به نظام اسلامی امیدوار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، اظهار داشت: برنده این انتخابات ملت شریف ایران است که با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور در پای صندوق های رای توانست بار دیگر توطئه های دشمنان را ناکام گذارد.
وی با تبریک به منتخب ملت در انتخابات ریاست جمهوری و افرادی که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شدند، گفت: آرزو می کنم افرادی که توانستند از مردم رای اعتماد بگیرند بتوانند به وعده های خود عمل کنند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پیشنهاد می کنم صدا و سیما برای برگزاری مناظره های سیاسی به غیر از مجری یک مدیر هم تعیین کند تا افراد حاضر در برنامه اجازه نداشته باشند هر سخنی را به زبان آورند.
سعیدی ضمن تشکر از رسانه ملی برای برگزاری مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، افزود: گاهی اوقات در مناظره ها افراد تحت تاثیر هیجانات سخنانی را به زبان می آورند که زمینه سو استفاده دشمن را فراهم می کند، بنابراین برای این که قطار مناظرات از ریل خارج نشود، صدا و سیما باید یک مدیر برای این برنامه ها تعیین کند تا شرکت کنندگان اجازه پیدا نکنند هر سخنی را به زبان آورند.
وی بیان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از طرف مراجع قانونی همچون شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند، بنابراین شایسته نبود و نیست که هر سخنی را به زبان آورند چرا که آنان نمایندگان نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی با اشاره به این که برخی حوادث کلی و جزئی باعث رنجش خاطر رهبری و ملت در زمان انتخابات و بعد از آن شد، ادامه داد: جناح هایی سیاسی نباید به یکدیگر برچسب بزنند، طرف پیروز نباید بگوید ما بر جنگ طلب ها پیروز شدیم و طرف دیگر هم نباید بیان کند رای کسانی که به جناح پیروز رای دادند ابتذال است؛ این انقلاب متعلق به حضرت مهدی (عج) است و ارزش های دینی و اسلامی در آن حکم فرماست، بنابراین ذکر این سخنان از طرف هر کسی که باشد شایسته نیست.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ،پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری با مشارکت 73 درصدی مردم برگزار شد.
وی همچنین در سخنانی نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص سند آموزشی 2030 را فصل الخطاب دانست و گفت: مسئولان باید به دور از فضای اتهام زنی، به پرسش های علما و مردم در این خصوص جواب دهند و اجازه ندهند این استعمار فرهنگی در کشور نفوذ کند.
خطیب نماز جمعه قم در ادامه به سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه اشاره کرد و افزود: تلاش برای ایجاد ایران هراسی در منطقه، تقویت اقتصاد آمریکا و همچنین حمایت از رژیم صهیونیستی از جمله اهداف سفر ترامپ به عربستان و منطقه بود.
وی با بیان این که دولت عربستان با استفاده از فرصت حضور ترامپ در منطقه به شیعیان کشور خود حمله می کند، ادامه داد: یکی دیگر از تبعات این سفر، حمله وحشیانه مزدوران آل خلیفه به محل سکونت شیخ عیسی قاسم دربحرین بود.
وی بیان کرد: آل خلیفه در حالی به مردم مظلوم بحرین حمله می کند که آنها خواستار رعایت ابتدایی ترین حق خود یعنی مشارکت در تعیین سرنوشت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی، هستند.
ترامپ در روز 30 اردیبهشت ماه گذشته در نخستین سفر رسمی خود وارد عربستان سعودی شد؛ انعقاد چندین قرارداد از جمله قرارداد خرید تسلیحات از آمریکا به ارزش 110 میلیارد دلار توسط عربستان از جمله نتایج این سفر بود.
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز سه شنبه دوم خردادماه جاری با حمله به طرفداران شیخ عیسی قاسم پنج تن را شهید، بیش از 200 تن را زخمی و عده بسیاری را نیز دستگیر کردند.
این حمله وحشیانه پس از آن رخ داد که دستگاه قضایی آل خلیفه روز یکشنبه هفته جاری با صدور حکمی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد.
سعیدی در ادامه به حماسه آزاد سازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی بود که توانست توطئه 200 ساله دشمنان را برای جدا سازی خوزستان ناکام گذارد.
وی بیان کرد: فتح خرمشهر در سال 61 و در جریان عملیات بیت المقدس توطئه صدام برای رسیدن به تهران را ناکام گذاشت و اجازه نداد سخن برخی از منافقان که می گفتند زمین می دهیم و زمان می گیریم به اجرا گذاشته شود.
وی ادامه داد: باید بدانیم آنچه نظام اسلامی تاکنون به دست آورده است در قبال مجاهدت و ایستادگی در برابر دشمنان بوده است و لبخند زدن و کوتاه آمدن در مقابل آن ها، دستاوردی برای ما به همراه نداشته است.
امام جمعه موقت قم گفت: امروز هم دشمنان اهداف کینه توزانه خود را نسبت به نظام اسلامی، دنبال می کنند، اما ملت و قوای مسلح ما با تبعیت از دستورات ولی فقیه بازهم آرزوی های آنان را به باد خواهند داد.
وی افزود: ایمان به خداوند و برائت جستن از کافران از جمله خط های قرمزی است که مومنان باید آن را رعایت کنند.
سعیدی با بیان این که برخی ها در این دوره برای منافقان دلسوزی می کنند، ادامه داد: خط مشی کلی در اسلام این است که احدی حق ندارد برای مشرکان و منافقان تقاضای بخشش کند هر چند از اقوام و آشنایان وی باشد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com