کد خبر ۴۱۵۶۲ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۱

اساتید تفسیر قرآن در ماه رمضان به 100 شهرستان اعزام می‌شوند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در ماه مبارک رمضان امسال اساتید تفسیر به بیش‌از 100 شهرستان اعزام می‌شوند.



آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گردهمایی اساتید تفسیر حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: در سال گذشته 62 استاد تفسیر قرآن کریم به سراسر کشور اعزام شده بودند که با استقبال شهرستان‌ها در سال جاری این امر توسعه یافت.
وی با بیان این که در شهرستان‌های میزبان با هماهنگی تمامی نهادها و ائمه جمعه آمادگی کامل برای حضور اساتید تفسیر بوجود آمده است، اظهار داشت: مبلغان باید الزامات و نیازهای منطقه و مخاطبان خود را به خوبی بررسی تا بر اساس آن بتوانند آیات و روایات کاربردی را برای مردم بیان کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مبلغان و اساتید تفسیر باید از فرصت ارزشمند به دست آمده برای تبیین آموزه‌های دینی در جامعه به خوبی استفاده کرده و همه تلاش خود را برای تاثیرگذاری در مخاطبان و جامعه به کار بگیرند.
مقتدایی با اشاره به انس و علاقه مردم به قرآن کریم، گفت: این مسئله باید برای مردم به خوبی بیان شود که فقط علاقه مندی به قرآن کافی نیست، بلکه در آن تدبر کرده و به آن عمل کنند.
وی افزود: مبلغان حوزه‌های علمیه علاوه بر بیان مطالب و مسائل دینی برای مردم، باید آنها را به حفظ وحدت و انسجام دعوت کنند.
گردهمایی اساتید تفسیر قرآن کریم با حضور آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه‌های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com