کد خبر ۴۱۵۶۷ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴

رمضان، دریای عبودیت، معرفت و کمال است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ماه پر فضیلت رمضان، دریای عبودیت، معرفت و کمال است.

آیت الله حسن ممدوحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با گرامیداشت حلول ماه رمضان عنوان کرد: ماه پر فضیلت رمضان، دریای عبودیت، معرفت و کمال است و اگر از فیوضات این ماه بهره ای نبریم متضرر شده ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رمضان فقط ماه روزه داری و تحمل گرسنگی بدون دنبال کردن یک هدف متعالی نیست بلکه ماه خداست و ماه رسیدن به معبود است.

وی تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام تاکیدات زیادی بر توجه و عنایت به این ماه پر فضیلت داشتند تا مردم این ماه را برترین ماه خداست گرامی بدارند و اعمال آن را به جای بیاورند.

 ممدوحی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت است گفت: در ماه رمضان، بندگان به مهمانی خدا می روند و بر سر سفره کرامت او می نشینند و مورد تکریم قرار می گیرند.

این استاد حوزه بیان کرد: در این ماه عبادات چندین هزار برابر محاسبه می شود و حتی نفس و خواب فرد روزه دار دارای اجر و پاداش است.

وی گفت: یکی از برکات و آثار این ماه بخشش گناهان است اگر انسان با نیت های صادق و قلب های پاک از خدا تقاضای عفو و بازگشت به فطرت پاک کند حتما مورد عنایت و آمرزش قرار می گیرد.

ممدوحی عنوان کرد: این ماه عظمت و برکاتی عظیم دارد که باید نسبت به آن شناخت پیدا کرد و جوانان را نیز با آن آشنا نمود و در این ایام نباید فقیرا را از یاد برد .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد:در این ماه انسانی که به روزه داری پرداخته مورد عفو و بخشش قرار می گیرد و از آتش دوزخ در امان است و از پاداش الهی بهره مند می گردد.

وی تصریح کرد:ماه رمضان ویژگی های خاص خود را دارد در این ماه آسیب های جامعه نیز کم تر می شود و امنیت بیشتری با توجه به تزکیه نفس مردم حاکم می شود و آمار جرم و مفاسد نیز کاسته می گردد.

ممدوحی در پایان گفت: در ماه ضیافت الهی خود را بهتر بشناسیم تا خدا را بشناسیم و در دعا و شب زنده داری بهترین ها را برای دیگران و خود بخواهیم و برای رفتگان نیز غفران و امرزش بطلبیم و خصلت های ناپسند و تکبر و غرور را از خود دور کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com