کد خبر ۴۱۵۶۹ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم:

توجه به هنجارهای فرهنگی در محیط‌های آموزشی مهمترین وظیفه مسئولین است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در بیانیه‌ای در مورد بی‌اخلاقی‌های اخیر در فضای دانشگاه، اعلام کرد: توجه به هنجارهای فرهنگی در محیط‌های آموزشی مهمترین وظیفه مسئولین است و رعایت هنجار و اخلاق باعث وزانت و متانت در محیط‌های دانشجویی می‌‌شود.

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در بیانیه‌ای در مورد بی‌اخلاقی‌های اخیر در فضای دانشگاه، اعلام کرد: توجه به هنجارهای فرهنگی در محیط‌های آموزشی مهمترین وظیفه مسئولین است و رعایت هنجار و اخلاق باعث وزانت و متانت در محیط‌های دانشجویی می‌‌شود.  

 

متن بیانیه به شرح زیر است:

 

«از تابوشکنی های اخلاقی تا شایعه کذب انجمن اسلامی»

 

توجه به هنجارهای فرهنگی در محیط های آموزشی مهمترین وظیفه مسئولین است و رعایت هنجار و اخلاق باعث وزانت و متانت در محیط های دانشجویی می شود.

 

متاسفانه در روزهای گذشته شاهد رفتارهای خارج از عرف و بی سابقه در دانشگاه بودیم که بسیار تامل برانگیز است.

 

سخنرانی یکی از مسئولین دانشگاه و بر زبان راندن سخنانی خارج از حدود خود شامل مطرح کردن موضوعاتی کذب همچون مداخله منسوبین رهبر انقلاب در انتخابات در مراسمی که هنوز مجوز آن در هاله ای از ابهام است، اقدامی غیر قابل بخشش، نپخته و غیر اخلاقی دیگری بود که شاهد آن بودیم.

 

همچنین شاهد ایجاد فضایی برای استفاده از تریبون دانشگاه صنعتی قم برای نسبت دادن سمت ها و دروغ های روشنی بود که در فضای دانشگاهی استان قم بی سابقه بوده است.

 

از دیگر بی اخلاقی های روز گذشته، انتشار شایعهکذبی از سوی تشکل انجمن اسلامی مبنی بر «سهل انگاری و شانه خالی کردن بسیج دانشگاه از مسؤلیت برگزاری برنامه سوم خرداد در یک ساعت مانده به آغاز مراسم» بود.

 

اقدام دیروز دفتر بسیج دانشجویی که قبلا و در روز سه شنبه به مسئولین اعلام شده بود، اعتراضی بر بی کفایتی مسئولین فرهنگی دانشگاه در روزهای اخیر بوده است؛ اتفاقاتی کم سابقه که «بیحیایی و بی_شرمی» را به اوج خود رسانیده است.

 

دانشگاه به جای رسیدگی به کمبودهای علمی و امکانات دانشگاه از قبیل آزمایشگاه و کارگاه ها و...


به دنبال برگزاری مراسم های بی محتوا و پخش موزیک با حرکات موزون و از همه مهمتر برگزاری نمایش با شوخی های زننده جنسی است.

 

محیط دانشگاه شأنیت دارد و جای انجام کارهای فرهنگی سطح پایین نیست.

 

شوخی های مبتذل و بی شرمانه در چنین همایش هایی تا به حال در محیط های آموزشی کمسابقه بوده و جریان مدیریت شده ای در دانشگاه اصرار دارد علاوه بر تابوشکنی و قبح شکنی در مسائل اخلاقی، با برگزاری چنین مراسماتی اذهان دانشجویان را از کمبودها منحرف کرده و محیط فریب دانشجویان را فراهم سازد.

 

بهتر است مسئولین به جای استفاده ابزاری از همایش های مربوط به شهدا ابتدا جلوی این ناهنجاری ها را بگیرند و با دورویی سعی در سرپوش گذاشتن بر عملکردضعیف خود نداشته باشند. 

 

ای کاش به جای دم زدن از آرمان ها و اهداف امام (ره) و شهدای گرانقدر کشورمان، ذره ای به وصیت نامه های ایشان عمل کرده و به بهانه آزادی خون آن عزیزان گلگون کفن با چنین اقداماتی پایمال نشود. 

 

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تمام تلاش خود را برای برخورد با این موضوعات و عدم تکرار آن به کار خواهد بست، مقابل آن ساکت نمی ماند و از مسئولین استانی برخورد صریح و  لازم با این قبیل اقدامات را مطالبه خواهد کرد.

 

والسلام علیکم و رحمة الله 


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com