کد خبر ۴۱۵۷۵ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲

تخریب؛ آخرین حربه اصلاح‌طلبان قم پس از برد قاطع اصولگرایان در شورا

اردیبهشت سال 96 بستر رخدادی ماندگار در دل تاریخ ایران بود و ایران اسلامی شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در جای‌جای کشور همراه با رقابتی از جنس مردم بود.

اردیبهشت اما در کنار دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری واقعه‌ای دیگری و آن‌هم برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز به همراه داشت و اهمیت شورا به این دلیل است که شوراها به‌عنوان پارلمان‌های شهری مدیریت شهر را عهده‌دار هستند و تصمیم‌گیری‌ها در شهر و روستاها نتیجه اعتماد مردم به این افراد است.

در استان قم نیز این انتخاب مردم باآنکه نتایجش با کمی تأخیر اعلام شد ولی مشارکت بی‌نظیر مردم سبب ثبت برگ زرین دیگری در دفتر تاریخ قم شد و دراین‌بین همانند دوره قبلی این لیست شورای هماهنگی اصولگرایان بود که با بردی قاطع توانست 12 کرسی از 13 صندلی شورای پنجم اسلامی شهر قم را به دست آورد که این رأی اعتماد دوباره مردم به این لیست سبب اعتراضاتی به نتایج شد.

اما این‌همه ماجرا نبود؛ رسانه‌های تازه سر برآورده اصلاح‌طلب که در ایام تبلیغات همه انرژی و تمرکزشان بر انتخابات ریاست جمهوری بود، بعد از انتخابات تازه به خود آمدند که کل قافیه را در شورای شهر باخته‌اند و از رقیب جامانده‌اند!

با اعلام نتایج قطعی شمارش آرا و درحالی‌که آرامشی فراگیر در شهر ایجاد شد و همه خوشحال از مشارکت در این حماسه ملی بودند، اما برخی رسانه‌های بداخلاق و تندروی وابسته به جریان شکست‌خورده و بدون پایگاه در قم با عصبانیت اعضای منتخب مردم را آماج اهداف و اغراض سیاسی خود قرار داده‌اند تا به‌زعم خود به‌نوعی این کم‌کاری خود را توجیه کنند.

حقیقت این است که پس از اعلام نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا در دیگر استان‌ها و متعاقب آن پیروزی لیست اصلاح‌طلبان و راه‌یابی آن‌ها به شوراها گویی جریان اصلاح‌طلب در استان قم با احساس سرخوردگی مواجه شدند که از همین رو برنامه‌ای را آغاز کردند که به‌موجب آن‌یک به یک افراد انتخاب‌شده را مورد آماج انواع حملات و هجمه‌های تخریبی قرار دهند و این در حالی است که همه این تلاش‌ها باید قبل از انتخابات و در زمان تبلیغات صورت می‌گرفت.

حال به نظر می‌رسد این رسانه‌های بداخلاق، پس از پیروزی چهره‌های ارزشی که حائز بیشترین رأی و اعتماد مردم شده‌اند تاب نیاورده و پروژه تخریب منتخبین مردم در شورای پنجم را کلید زده‌اند. پروژه‌ای که قطعاً نمی‌تواند به نتیجه‌ای مطلوب برای اصلاح‌طلبان منجر شود و تنها چهره‌ای نافرمان و بی‌قانونی از آن‌ها در ذهن مردم می‌سازد.

خبرگزاری تسنیم به‌عنوان یکی از رسانه‌های مردمی استان در ایام انتخابات تلاش کرد تا با رعایت عدالت و انصاف با دعوت از نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری و نیز کاندیداهای شورای شهر گامی مؤثر در راستای شناخت نامزدها، برنامه‌های آن‌ها و نیز روش و منش آن‌ها بردارد و در این راستا از رسانه‌های استان فارغ از طیف و جبهه‌بندی سیاسی برای حضور در این نشست‌ها دعوت به عمل آورد تا دیگر رسانه‌هایی که امکان استفاده از این ظرفیت را ندارند از محتوای این جلسات بهره کافی و وافی را ببرند.

اما حال که نتیجه انتخابات اعلام‌شده و آنی نشد که برخی می‌خواستند مورد آماج حملات بداخلاقی‌های این رسانه‌ها قرارگرفته است، اما ازآنجایی‌که این رسانه مردمی احترام به رأی و نظر مردم و آزادی‌های شهروندی را موردتوجه قرار دارد از بردن نام این رسانه‌ها خودداری می‌کند.

این بداخلاقی‌ها قطعاً در روزهای آینده وارد فازهای جدیدی می‌شود و شکست‌خوردگان انتخابات شورای شهر قم باآنکه در رسانه‌ها هم چندان حرفی برای گفتن ندارند برای اینکه پایگاهی برای خود در استان باز کنند تخریب چهره به چهره افراد ارزشی شورای پنجم را در پیش خواهند گرفت.

ازآنجاکه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های رسانه مورد تأکید است دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در استان قم در ایام انتخابات تلاش کرد تا در حد وسع و توان و در نهایت عدالت و بی‌طرفی، با دعوت از افراد دخیل در امر انتخابات نشست‌هایی باهدف آشنایی بیشتر با کاندیداها برگزار و به‌نوبه خود نقشی مؤثر برای مشارکت بیشتر ایفا کند. تلاشی که حالا موردانتقاد رسانه‌های کم‌کار  قرارگرفته و  این روزها شاهد  شیطنت‌های رسانه‌ای هستیم که به دنبال کورسوی امیدی برای ابطال یا زیر سؤال بردن سلامت برگزاری و تلاش‌های مجریان برگزارکننده انتخابات است.

درنهایت اعلام می‌دارد خبرگزاری تسنیم که همگام و همراه با دیگر رسانه‌های استان تلاش کرد گامی مؤثر برای رونق و افزایش مشارکت بیشتر در انتخابات بردارد؛ رسانه‌های مزبور را به تمکین و تبعیت ازقانون و رأی و نظر مردم دعوت می‌کند چراکه این روش و منش هوچی گری در بین مردم خریدار ندارد و مطرود است همچنین این رسانه مردمی سر تعظیم در مقابل ملت فداکار و همیشه درصحنه فرود می‌آورد  و باور دارد که میزان رأی ملت است...

 یادداشت/ سید هاشمی

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com