کد خبر ۴۱۵۸۲ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌ جمهور:

یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم افزایش یابد/ مبارزه جدی با قاچاق

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌ جمهور با تاکید مجدد بر اصلاح روش پرداخت یارانه گفت: ضرورت دارد که در برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌ جمهور اظهار کرد: جایگاه بخش خصوصی در تولید کالاهای ایرانی باید تقویت شود و همزمان با آن، تلاش شود در قالب طراحی‌ها و برنامه‌های مدون، کیفیت کالاهای داخلی بیش از پیش ارتقاء داده شود.

وی برنامه‌های دولت برای از بین بردن فقر و کمک به اقشار آسیب پذیر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بحمدالله موفقیت‌های خوبی در این عرصه نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و به‌ویژه محرومان ادامه یابد و در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها به گونه‌ای عمل شود که دستاوردهای اقتصادی دولت و همه نهادهای کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی ، در زندگی روزمره مردم بیش از پیش ملموس شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید مجدد بر اصلاح روش پرداخت یارانه گفت: ضرورت دارد که در برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

وی همچنین به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و با تقدیر از حضور گسترده مردم و تبریک به دکتر روحانی افزود: مشارکت مردم در این انتخابات تاثیر بسیار زیادی در میان مردم منطقه خواهد داشت و همانطور که شما در مصاحبه خود اشاره کردید می‌تواند به عنوان یک آرزو برای برخی کشورهای منطقه باشد و باید قدردان این مشارکت گسترده مردمی بود.

این مرجع تقلید برنامه‌های دولت در حوزه دین و گسترش معارف اسلامی را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: این برنامه‌ها همانند گذشته باید مورد تاکید قرار گیرد و تلاش‌ها برای تقویت ارتباط و پیوند میان مرجعیت، حوزه‌های علمیه و دولت تداوم یابد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تقدیر از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق یادآور شد: مبارزه جدی دولت با موضوع قاچاق باید بیش از پیش سرعت یابد.

وی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تشکر از دولت در خصوص تمهیداتی که برای پالایش شبکه‌های اجتماعی انجام گرفته ، خواستار نظارت بیشتر و تقویت برنامه‌های مفید این شبکه‌ها شد.

رئیس جمهور نیز در این دیدار، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر را بسیار چشمگیر و الگویی برای نه تنها کشورهای منطقه بلکه برای جهان برشمرد و گفت: این حضور گسترده مردم مایه مباهات و فخر مردم و جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای دولت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تاکید بر تداوم و شتاب بخشیدن به پیشبرد این طرح‌ها در دولت دوازدهم، از حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی‌ها، از دولت پشیبانی کرده‌اند، سپاسگزاری کرد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از افزایش مستمری طبقات محروم جامعه در دولت یازدهم و برنامه‌های دولت دوازدهم برای افزایش این مستمری تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از فقر، گسترش تولید و اشتغال به‌کار گرفته است.

روحانی همچنین با بیان اینکه من خودم را فرزند حوزه علمیه می دانم و روابط بسیار گرم و صمیمانه و موثر با مراجع عظام و حوزه‌های علمیه در دولت دوازدهم نیز پیگیری و تداوم می‌یابد، گفت: حوزه‌های علمیه، به‌ویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید یکی از بزرگترین پشتوانه‌ها و سرمایه‌های معنوی و فرهنگی ملت و دولت است و بی تردید نظرات مراجع عظام و روحانیت معظم را برای دولت و مردم راهگشا می دانیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما خود را موظف به گسترش معارف دینی و رشد و اعتلای دین و مذهب در جامعه می‌دانیم، اظهار کرد: تک تک وزرا و مسؤولان در دولت در خدمت مراجع و آماده پیگیری رهنمودهای آنان و تبیین مسایل مختلف کشور هستند.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های انجام شده دولت در ارتباط با موضوع شبکه‌های اجتماعی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های دولت در ایجاد زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح شده و اجرای فازهای بعدی این شبکه ملی در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com