کد خبر ۴۱۵۸۳ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد؛

رونمایی از کتاب بانوی ملکوت +تصاویر

در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با برپایی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نشست معرفی و بررسی کتاب بانوی ملکوت نوشته حضرت آیت الله کریمی جهرمی برپا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ثامن؛ نشست معرفی و بررسی کتاب «بانوی ملکوت» نوشته آیت الله کریمی جهرمی به همراه آییین رونمایی از کتاب بریل با حضور نویسنده، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد قائم مقام تولیت آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی، حجت الاسلام والمسلمین فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس قم و شماری از روحانیون و کتابداران در سالن جلسات آستان مقدس برگزار شد.

در آغاز این نشست حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن خوش آمدگویی و تشکر از همکاری آستان مقدس  با ارائه توضیحاتی پیرامون جشنواره رضوی و کتاب بانوی ملکوت، گفت: در سال گذشته از برندگان این مسابقه به صورت کشوری و استانی تقدیر شد. وی سپس بیان کرد: در سالهای قبل این جشنواره  توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز انجام می شد اما طی دو سال گذشته نهاد متولی برگزاری آن شده است.



مدیرکل کتابخانه های عمومی ضمن ابراز خرسندی از ابتکار و اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی کشور مبنی بر ورود دو کتاب به این جشنواره با موضوع زندگانی حضرت فاطمه معصومه س و احمد بن موسی (شاهچراغ) اظهار داشت: با توجه به جایگاه شهر مقدس قم و وجود نویسنده معزز و محترم کتاب که از اساتید و علما برجسته حوزه علمیه قم می باشد؛ معرفی و بررسی کتاب و تقدیر از نویسنده آن در دستور کار قرار گرفت.

جباری در ادامه بیان کرد: قم بر اساس جایگاه مذهبی فرهنگی و ...  که دارد باید در این عرصه پررنگ تر و پویاتر وارد شود و از اهداف این جشنواره آشنایی افراد با کتاب و فرهنگ اهلبیت عصمت و طهارت است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم سپس به برگزاری این جشنواره در سه مقطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال اشاره کرد و افزود: در بخش کودک و نوجوان به همراه قصه گویی از کتاب، مسابقه نقاشی نیز انجام می شود و در گروه سنی بزرگسالان سوالات به صورت کاملا استاندارد و متفاوت با یکدیگر طراحی شده اند و برای شرکت در این مسابقه افراد حتما باید کتاب را مطالعه کرده باشند. وی سپس اضافه کرد: جشنواره کتابخوانی به دو شیوه اینترنتی و مکتوب به صورت فردی و خانوادگی و بدون پرداخت هزینه ای برگزار می گردد.


جباری با تقدیر و تشکر از تلاش های علمی آیت الله کریمی جهرمی نویسنده کتاب بانوی ملکوت خاطرنشان کرد: این اندیشمند بزرگ در اثر گرانقدر خود حیات معنوی و پر بار حضرت معصومه(س) را با قلمی شیوا و زبانی گویا بیان کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی اظهار داشت:کتاب بانوی ملکوت به خط بریل ویژه نابینایان نیز تحریر شده و به سراسر کشور ارسال خواهد شد تا روشندلان عزیز بتوانند همانند دیگر افراد علاوه بر مطالعه کتاب در مسابقه بین المللی کتاب خوانی رضوی شرکت کنند.

گفتنی است در این مراسم ضمن تجلیل از آیت الله کریمی جهرمی از کتاب بانوی ملکوت به خط بریل در کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) رونمایی شد.

خاطر نشان می شود موضوع کتاب نگاهی به حیات معنوی کریمه آل محمد حضرت فاطمه معصومه (س) است. کتاب بانوی ملکوت در پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و هفتمین مسابقه بین المللی کتاب خوانی رضوی شرکت داده شده است.

همچنین آیت الله کریمی جهرمی در نشست معرفی و بررسی کتاب بانوی ملکوت و رونمایی از خط بریل آن اظهار داشت: صاحب و پناهگاه کشور ما حضرت علی بن موسی الرضا ع است و حضرت فاطمه معصومه س نیز قطب عالم امکان است.

آیت الله کریمی جهرودی نویسنده کتاب بانوی ملکوت در آغاز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خدمتگزاران به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت و خادمین در عرصه کتاب وکتابخوانی، از نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان برگزارکننده این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به آیه أُولئِکَ یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ هُمْ لَها سابِقُونَ بیان کرد: این آیه شریفه در خصوص کارهای نیک شما مسئولین فرهنگی است که  در اجرای کارهای مفید و عام المنفعه ای همچون جشنواره کتابخوانی رضوی از یکدیگر پیشی می گیرند و با تلاش و شتاب بیشتری برای معرفی و نشر فرهنگ اهل بیت پیامبر ع گام برمی دارند.

آیت الله کریمی جهرمی ورود دو کتاب با موضوع حضرت معصومه س و احمد بن موسی به مسابقه را ناشی از یک امداد غیبی و عنایت خدای متعال و همچنین توجهات اهل بیت عصمت و طهارت عنوان کرد و افزود: نبود شناخت و اطلاعات کافی در مورد حضرت فاطمه معصومه س خلائی کاملا محسوس بود که ان شاءالله با مطالعه و معرفی چنین کتابهایی این خلاء برطرف شود.

نویسنده کتاب بانوی ملکوت همچنین اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه س دارای مقامی خاص و شانی والا هستند که برای افراد عادی چنین جایگاهی وجود ندارد و این مقام تنها شایسته انبیاء، معصومین و اولیای الهی می باشد و این شان خاص که شان امامت، عصمت و و لایت است برای حضرت معصومه س در نظر گرفته شده است.

آیت الله کریمی جهرمی در آیین رونمایی از این کتاب، تبدیل کتاب بانوی ملکوت به خط بریل را یک توفیق الهی دانست و ابراز امیدواری کرد که تمامی کتاب هایی که با موضوع حضرت معصومه س به رشته تحریر در آمده برای استفاده روشندلان عزیز به خط بریل تبدیل شود تا آنان نیز همانند دیگران از نعمت مطالعه بهره مند شوند.

وی در پایان بیان کرد: قم مرکز علمیت، مرکز بزرگان دین و فرهنگ تشیع است و توجه و اهتمام به مکتب رضوی و گسترش آن باید به گونه ای شایسته انجام شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com