کد خبر ۴۱۶۳۴ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

اجرای فاز نخست توسعه فضای سبز محدوده منوریل قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای فاز نخست توسعه فضای سبز محدوده منوریل در مسیر بلوار زائر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به پروژه اجرا و توسعه فضای سبز حاشیه منوریل، اظهار کرد: پس از اتمام عملیات عمرانی در سطح بلوار زائر به دستور شهردار قم مقرر شد که فضای سبز زیر محدوده منوریل احیا شود.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه، بیان کرد: در فاز نخست از پل امیرکبیر تا پل علیخانی به طول چهار کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که مساحتی حدود ۴۰ هزار مترمربع فضای سبز را شامل می‌شود.

جوادیان با تاکید بر اینکه طراحی و عملیات عمرانی این پروژه در حال انجام است، گفت: با توجه به فشردگی پروژه‌ها عملیات کاشت نیز آغاز شده است و با توجه به محدودیت‌های مسیر رودخانه و منابع آبی طراحی به صورتی صورت گرفته که حداکثر استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار صورت گیرد.

وی از استفاده از حداقل چمن در طراحی پروژه به دلیل اقلیم شهر قم خبر داد و افزود: به دلیل محدودیت‌های مسیر رودخانه از گونه‌های بلند نمی‌توانستیم استفاده کنیم که عمدتا به سمت استفاده از گونه‌های پوششی رفتیم.

وی اعتبار فاز نخست این پروژه را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود سازه‌های منوریل تلاش کردیم که آسیب کمتری در دراز مدت به آنها برسد و محدودیت‌های سازمان قطار شهری منظور شده است.

جوادیان با بیان اینکه قسمت اعظم کاشت فاز نخست تکمیل شده است، افزود: در حال حاضر عملیات در محدوده مناطق سه و هفت در حال اجرا است.

وی با اشاره به ابتکارات صورت گرفته در طراحی پروژه کاشت فضای سبز در محدوده منوریل، گفت: با توجه به سیلاب ماه گذشته خوشبختانه خسارت زیادی به فضای سبز رودخانه وارد نشد و در بعضی بخش‌ها خسارت‌هایی وارد شد که قابل توجه نبود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: با توجه به اینکه گونه‌های منظور شده در رودخانه عمدتا پوششی است هرچند خسارت‌هایی به آنها وارد می‌شود اما مانع گذر آب نخواهد بود و بستری برای عبور را فراهم می‌کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com