کد خبر ۴۱۶۹۶ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم خبر داد

مشارکت 130 مرکز بهداشت در طرح سنجش سلامت کودکان در قم

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم از مشارکت 130 مرکز بهداشت در طرح سنجش سلامت کودکان در شهر قم خبر داد.

محمدجواد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت توجه به‌سلامت کودکان نوآموز دبستانی اظهار داشت: در سال تحصیلی 96-97 مراکز خدمات سلامت همچون سال‌های گذشته به ارائه خدمات به نوآموزان دبستانی برای ورود به مدارس انجام خواهند داد.

وی توجه به اجرای طرح سلامت در مدارس را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه تکمیل پروسه‌های ارجاع نوآموزان و ارائه معاینات و بسته‌های خدماتی پیوسته نیست که باید تکمیل شود، که سال گذشته در بحث بهداشت مدارس، مباحث تغذیه‌ای و روانشناسی و دیگر مشکلات دانش آموزان و نوآموزان خدمات خوبی رقم خورد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم بابیان اینکه برای ارائه امور بهداشتی 130 مرکز بهداشت در قم آماده خدمات به نوآموزان هستند، ابراز کرد: در طرح سلامت این کودکان 130 پایگاه بهداشتی در کنار 58 خانه بهداشت و 54 مرکز روستایی – شهری آماده ارائه خدمات هستند که خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدامات طرح سلامت نوآموزان را انجام دهند.

وی مراکز ارائه خدمات بهداشتی در طرح سلامت نوآموزان در استان قم را بیش از 200 مرکز دانست و گفت: در دوره قبل با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، 50 مرکز به ارائه خدمات مشغول بودند.

باقری تصریح کرد: تشکیل  پرونده‌های الکترونیکی سلامت کمک به‌سزایی در ثبت سوابق افراد دارد، به‌گونه‌ای که مشکلات افرادی که حتی به‌صورت مهمان و یا مهاجرت از روستاها به شهرها آمده‌اند همگی در سامانه وجود دارد که این کار کمک به‌‌سزایی در دسترسی به سامانه اطلاعات فردی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اتصال و تجمیع دو سامانه سنجش و سلامت در آینده سالم دانش آموزان می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد و قطعاً کنترل روند فعالیت‌های بهداشتی نقش مهمی در ساختن آینده دانش‌آموزان دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com