کد خبر ۴۱۷۱۰ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۸
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

نرخ تورم در قم با رقم 7.2 باز هم از میانگین نرخ تورم کشور پیشی گرفت

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه قم در حال تبدیل شدن به شهر گران و هزینه‌های زندگی در قم افزایش یافته است، گفت: در سال 95 در حالی که نرخ تورم کشور 6.8 بود قم به نرخ 7.2 رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم, مجید آوری فرد عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت اقتصادی استان در سال 95 اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه زیاد خدمات و مسکن سهم زیادی در استان دارند از همین رو سبب شده نرخ تورم در قم بیش از سال‌های گذشته و میانگین نرخ تورم کشور  معادل 7.2 شود. 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه قم در حال تبدیل شدن به شهر گران و هزینه‌های زندگی در قم افزایش یافته است افزود: نرخ تورم استان قم 5 سال است که نرخی بالاتر از میانگین کشور دارد که برخی براین باورند این موضوع سبب کاهش مهاجرت به استان است.

وی به نرخ مشارکت و اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت نیز به طور متوسط در استان قم به مراتب بیشتر از کشور است اما در نرخ اشتغال وضع قم بهتر و کمتر از میانگین کشور است.

آوری فرد با اشاره به سهم اشتغال در استان خاطرنشان کرد: 54 درصد سهم اشتغال استان در بخش خدمات, 42 درصد صنعت و مابقی در بخش کشاورزی متمرکز است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عملکرد بانک‌های استان را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید دو هنر جذب و مصرف منابع را داشته باشند این درحالی است که به دلیل ضعف مدیران بانکی استان در زمینه فعالیت قابل قبول سیستم بانکی در جذب مشتری است.

وی با بیان اینکه 8300 میلیارد تومان رشد منابع در بانک‌های تجاری در سال 95 را شاهد بودیم که رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد تصریح کرد: این درحالی است رشد مصارف بانک‌های استان همواره رو به کاهش است به طوری که سال گذشته به 46 درصد رسیده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com