کد خبر ۴۱۷۱۳ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۱

طرح های صنعتی باید پیوست صادراتی داشته باشند / حمایت از واحدهای صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد

قم ـ ایرنا ـ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در وضعیت رکود اقتصادی طرح های صنعتی باید حتما پیوست صادراتی داشته و حداقل 30 درصد از توان تولیدی خود را به صادرات اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، احمد ذاکری عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون اقتصادی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم افزود: دولت به دنبال بهره برداری از 6 هزار واحد صنعتی با پیشرفت بالای 60 در سراسر کشور است و در سال جاری 87 واحد در استان قم با حمایت و تخصیص اعتبارات لازم به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به ارائه بسته های تشویقی و حمایتی در راستای حمایت از تولید و اشتغال از سوی دولت، خاطرنشان کرد: همه دستگاههای اجرایی مرتبط باید در جهت ارتقاء جایگاه صادراتی استان برنامه ریزی کرده و واحدهای صنعتی نیز به دنبال توسعه و ایجاد بازارهای جدید باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه از 20 اردیبهشت ماه خرید تضمینی محصولات کشاورزی آغاز شده است، اظهار داشت: خرید کلزا، جو و گندم به خوبی در حال انجام است و هزینه های کشاورزان در سریعترین زمان پرداخت می شود.
محمدرضا طلایی با اشاره به افزایش ظرفیت انبار غلات در استان قم، خاطرنشان کرد: تاکنون 2600 تن کلزا، 3500 تن جو و 1000 تن گندم از کشاورزان خریداری شده و با نزدیک شدن قیمت بازار و قیمت تضمینی دولت، محصولات کمتری از سوی دولت خریداری می شود که این مسأله مناسب تر خواهد بود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم نیز در این جلسه بر ضرورت بهره مندی واحدهای صنعتی و اصناف گوناگون از فناوری های الکترونیک و ارائه فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه از سوی نهادهای دولتی و نیمه دولتی تأکید کرد و گفت: فروش اینترنتی در کشورمان و در جهان به سرعت در حال گسترش بوده و از فروش سنتی فاصله می گیرد.
سید حسن هانی طبائی با بیان اینکه تراکنش های بانکی در سال گذشته 50 درصد رشد داشته و هزینه تراکنش ها شاید در سال جاری افزایش یابد، تصریح کرد: ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی استان به ویژه در حوزه گردشگری می تواند با کمک فناوری اطلاعات رشد و توسعه چشمگیر داشته باشد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com