کد خبر ۴۱۷۳۸ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶

اشتغالزایی پایدار در روستاها برنامه هدفمند و جدی در استان مرکزی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: اشتغالزایی پایدار و مبتنی بر ظرفیت های بومی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار، برنامه ای هدفمند و جدی در این استان است و هیچ دلیلی برای کم کاری و معطل ماندن برنامه ها در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک افزود: اشتغال در روستاها محرک پایه در توسعه این مناطق است و تیم مدیریتی استان امسال با جدیت و با راهبردهای اصولی این مهم را در اولویت برنامه ها دارد.
وی بیان کرد: همه تلاش ها برای افزایش تولید و اشتغال در روستاها به کار گرفته شود و اشتغال زایی در این مناطق باید با مهارت آموزی و نظارت های اصولی در استمرار فعالیت همراه باشد و به گونه ای عمل شود که از سهمیه های تعیین شده شغل بیشتری ایجاد شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: تمرکز بر راهبردهای اجرایی اشتغالزا و محرک تولید باید محوریت اصلی نشست های اقتصاد مقاومتی استان باشد و استفاده از ایده های نو و کسب و کارهای جدید و پویا به ویژه در روستاها و مناطق کمتر برخوردار، با همراهی و استقبال دستگاه های متولی همراه شود.
زمانی قمی اظهار کرد: اشتغالزایی با طرح های عملیاتی قوی محقق می شود و دستگاه های اجرایی باید در نشست های اقتصاد مقاومتی با پشتوانه قوی کارشناسی و برنامه های کاربردی حاضر شوند و از ارایه مسائل غیر مرتبط خودداری کنند.
وی گفت: امور مالیاتی این استان گام های خوبی در این استان برداشته و به تعهدات خود عمل کرده اما انتظار است دستگاه های اجرایی نیز وظایف خود را نسبت به این دستگاه خوب انجام دهند.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: خردادماه پر از فراز و فرودهای بسیار است که قیام 15 خرداد سال 1342 یکی از این رخدادهای مهم است که سرآغازی برای عزت و استقلال کشور و شکل گیری انقلاب اسلامی شد.
زمانی قمی گفت: 14 خرداد نیز سالگشت رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که مشعل آگاهی و آزادگی را در قرن بیستم افروخت و باید در پاسداشت مقام شامخ این فرهیخته بزرگ و فقید آیین هایسوگ با کیفیت و بهتر از هر سال برگزار شود.
وی عنوان کرد: امسال به دلیل همزمانی سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با ماه مبارک رمضان، برنامه اعزام زائران به مرقد مطهر امام راحل تغییراتی داشته و افرادی که در مناطق شعاع 150 کیلومتری تهران واقع شده اند به این آیین اعزام می شوند.
استاندار مرکزی افزود: آیین سالروز رحلت امام خمینی (ره) در نقاط مختلف این استان برگزار می شود که انتظار است برنامه های آن با عظمت خاص برگزار شود زیرا شکوه در برگزاری این آیین شکوه در انقلاب است.
استاندار مرکزی ادامه داد: زادگاه امام راحل در خمین، افتخار مردم استان مرکزی است و نشست شورای اداری این استان در ساعت 18 عصر روز 14 خردادماه در شهرستان خمین برگزار خواهد شد.
زمانی قمی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید در این نشست و آیین عزاداری این شخصیت بزرگ در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین حضور یابند.
در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی برنامه ها و اقدام های این ستاد در دستگاه ها آب و فاضلاب روستایی، شرکت گاز و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه شد.
در این نشست مصوبات سنوات گذشته امور مالیاتی و آب منطقه ای استان مرکزی نیز بررسی شد و تاکید بر اجرایی شدن و پیگیری بخشی از مصوبات بلاتکلیف شد.
اختصاص قطعه زمینی برای توسعه شرکت دانش بنیان رویان نهال در دهکده گل محلات، اختصاص یک درصد عوارض آلایندگی خط تولید الیاف دلیجان از خط آلاینده این واحد تولیدی و معاف شدن عوارض آلایندگی از خط دیگر آن و مکاتبه با سازمان محیط زیست کشور و رایزنی های لازم با بانک کشاورزی مرکزی در تهران در خصوص اخذ تسهیلات یک واحد مرغداری دارای مجوز از 6 سال گذشته در تفرش مهمترین مصوبات این نشست بود.
در این نشست مقرر شد کمیته ویژه ای از ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی موضوع مشکلات آنتن دهی و اینترنت در روستاها را ارزیابی کند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com