کد خبر ۴۱۷۴۲ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۹

آیین بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار شد

بنیاد شیخ احمد قمی با همکاری چند نهاد علمی، سیاسی و فرهنگی تایلند و به رسم هرساله، مراسم بزرگداشت و یادبود شیخ احمد قمی را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر، به همت بنیاد شیخ احمد قمی، دانشگاه راجابات، استانداری ایالت آیوتایا و با حضور خاندان و بازماندگان شیخ احمد قمی (در قالب دو خانواده اصلی برجای مانده از وی، خانواده بوناک و خانواده احمد چولا) و جمعی از مقامات و مسئولان ایرانی در تایلند، مراسم بزرگداشت و یادبود شیخ احمد قمی برگزار شد.

این مراسم در محل آرامگاه این شخصیت مهم و مورد احترام ایرانی در تایلند ـ که در دانشگاه راجابات آیوتایا واقع در مرکز ایالت آیوتایا در حدود ۱۳۰ کیلومتری بانکوک (پایتخت) قرار دارد ـ برگزار شد.

همه ساله سفیر و رایزن فرهنگی ایران در تایلند به اتفاق جمعی از کارکنان نهادهای یادشده و خانواده‌هایشان، به دعوت بنیاد شیخ احد قمی در این مراسم شرکت می‌کنند.

در مراسم امسال نیز علاوه بر حضور سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، نمایشگاهی از محصولات فرهنگی، هنری، صنایع دستی و همچنین پوسترهای جلوه‌های طبیعی و تاریخی کشورمان، در حاشیه این مراسم و به عنوان فعالیت مشترک اتاق ایران در دانشگاه راجابات آیوتایا و رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، برگزار شد که مورد استقبال شرکت‌کنندگان در مراسم قرار گرفت.

همچنین تاج‌گل‌های سفیر و رایزن فرهنگی و نمایندگی جامعه المصطفی در تایلند، به طور جداگانه به مزار شیخ احمد اهدا شد.

بنا بر این خبر، بنیاد شیخ احمد قمی حدود ۴۰ سال قبل تأسیس شده است و هدف از آن، معرفی و زنده نگهداشتن میراث ارزشمند و گنجینه برجای مانده از شیخ احمد قمی، شامل طیف وسیعی از خدمات گسترده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی وی به تایلند و بنیانگذاری زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی است که قبل از وی وجود نداشت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com