کد خبر ۴۱۷۹۶ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۰

انتخابات اخیر نشانه صلابت و مردم سالاری دینی در ایران است

قم- ایرنا- تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را نشانه صلابت و مردم سالاری دینی در ایران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از عصر پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی در جلسه یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار کرد: امیدواریم رئیس جمهوری منتخب بتوانند به وعده های خودشان عمل کنند و اعضای منتخب شوراها نیز به دور از مسائل جناحی بتوانند در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی به خدمت مردم مشغول باشند.
وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان این ماه را فرصتی عظیم برای بهره برداری از الطاف و عنایات الهی برشمرد و گفت: امیدواریم به برکت همین ماه بزرگ شاهد رهایی همه مسلمانان جهان از چنگال حاکمان ظالم و مستبد به ویژه در کشورهای منطقه باشیم.
وی به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم همه ساله در برپایی آیین سالگرد ارتحال حضرت امام، گزارش هایی از پیشرفت و اقتدار و تلاش امت و ملت اسلامی را محضر حضرت امام داشته باشیم.
امام جمعه موقت قم انتخاب دوباره دکتر علی لاریجانی به ریاست مجلس شورای اسلامی را نیز به ایشان و دیگر اعضای هیات رئیسه تبریک گفت و از خداوند متعال برای همه مسئولان توفیق و جدیت در امور مردم و کشور را مسئلت کرد.

**مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در گزارشی از برگزاری پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت استان در دو مکان مختلف خبر داد و اظهار کرد: از 13 خرداد ماه جاری این نمایشگاه در مجتمع ناشران و در مسجد مقدس جمکران افتتاح می شود و به مدت 10 شب از ساعت 21:30 تا ٢ بامداد با برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در قالب محتوای قرآنی پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
سید موسی حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: هم چنین بُن تخفیف خرید کتاب های علوم قرآنی نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.
در ادامه این جلسه اخبار فرهنگی نهادهای گوناگون توسط مدیران این دستگاه ها اعلام و کلیات «گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» در دو سطح برنامه و راهبرد ارائه شد.
هم چنین کلیات طرح «نظام تبلیغات فرهنگی و شبکه سراسری اطلاع رسانی محیطی فرهنگی» که دارای سه فاز مطالعه، طراحی و جانمایی و اجرا می باشد با پیشنهاد اصلاحی به تصویب حاضران رسید.
این طرح به پیشنهاد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور قرار است در سه استان قم، تهران و اصفهان به شکل پایلوت اجرا و طی آن پیام های متعدد فرهنگی به وسیله تبلیغات محیطی در جامعه منتشر شود که بر اساس مصوبه شورا قرار بر این شد که نکات و پیام های مورد نظر شورای فرهنگ عمومی استان با همکاری شهرداری در تبلیغات شهری دنبال شود.
همچنین در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم گزارشی از عملکرد این دبیرخانه ارائه داد.
یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و نایب رئیس شورا، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دبیر شورا و دیگر مدیران استان و اعضای شورا در مرکز پژوهش علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com