کد خبر ۴۱۸۱۰ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۳

دوران رقابت در انتخابات به پایان و دوران یکدلی در اعتلای کشور فرا رسید

امام جمعه قم گفت: دوران رقابت در انتخابات به پایان رسید و دوران یکدلی، همدلی و هم گامی در ساختن و اعتلای کشور فرا رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس با توصیه‌هایی در مورد انتخابات عنوان کرد: دیگر دوران رقابت در انتخابات پایان پذیرفت و دوران یکدلی، همدلی و هم گامی در ساختن و اعتلای کشور فرا رسیده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در 29 اردیبهشت ماه شاهد انتخاباتی باشکوه در کشور بودیم افزود: از سعه صدر و قانون مداری افرادی که در انتخابات شرکت کردند و بعد از اعلام نظر شورای نگهبان گفتند که این نظر فصل الخطاب است قدردانی می نمائیم.

وی تصریح کرد: ما حوادث دیگری را نیز در کشور به چشم دیده بودیم در این راستا معنای قانون مداری را ملت ایران به خوبی می فهمند و این قانون مداری و پایبندی به قانون ارزشمند است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت:حضور حماسی مردم در انتخابات بار دیگر گوهر درخشان عزم و اراده مردم ایران را برای جهان به نمایش گذاشت و انتخابات نشان داد مردم ایران بعد از گذشت 38 سال همچنان به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره 73 درصد از مردم در انتخابات ایران شرکت کردند در حالی آنهایی که ادعای آقایی بر جهان دارند تنها 55.4 مردم شان در انتخابات ایالات متحده آمریکا شرکت می کنند.

امام جمعه قم بیان کرد:انتخابات ما هم زمان با ورود ترامپ به ریاض برگزار شد گویا این ها آمده بودند تا ملت ایران را تهدید کنند اما وقتی با سیل خروشان ملت ایران مواجه شدند قافیه را باختند.

وی گفت:آن ها نه تنها خود شرمنده شدند بلکه مورد سرزنش ملت ها و اندیشمندان و رسانه ها قرار گرفتند که برای مقابله با مردمی که این گونه به صحنه آمده است اقدامی بیهوده مرتکب شده اید.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با بیان برخی از ویژگی های مهم انتخابات اظهار داشت:انتخابات خنثی کننده تهدیدات بود و برای ملت و نظام و رهبری ره آورد پیروزی به شمار می رفت که در این زمینه جای تقدیر از رهبر معظم انقلاب، مراجع، دست اندرکاران انتخابات و حوزه اجرایی و نظارت و شورای نگهبان و طرفداران کاندیداها دارد.

وی تصریح کرد:مشارکت گسترده در انتخابات در کمال آرامش و متانت انجام شد و همه قشرها و سلیقه ها در کنار هم حضور داشتند وقتی دیگران از بیرون این وحدت را می دیدند به آن غبطه می خورند.

امام جمعه قم در توصیه هایی به رئیس جمهور نیز گفت:رئیس جمهور منتخب باید خود را رئیس جمهور همه بداند چه کسانی که به او رای داده و یا نداده باشند و ملت نیز رئیس جمهور را رئیس جمهور خود بدانند چه به او رای داده و یا نداده باشند.

وی ادامه داد:دنیا به ما به عنوان مجموعه ای متحد نگاه می کند رقابت های انتخاباتی یک امر درونی است و نگاه بیرونی باید نگاهی دیگر باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت:شورای نگهبان بعد از تائید صحت انتخابات اعلام کردند که تخلفات را به دستگاههای ذی ربط ارجاع داده ایم و قوه قضائیه نیز با متخلفین برخورد می نمایند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها در مورد رویدادهای این ایام عنوان کرد:در ماه مبارک رمضان به سر می بریم ماهی که فرصتی طلایی برای مناجات با خدا، پیوند با معبود، استغفار، رسیدگی به وضعیت نیازمندان و احترام به مردم است.

امام جمعه قم تصریح کرد:رمضان کلاس خودسازی و تربیت است این ماه پر فیض در حال سپری شدن است و باید از لحظه های ناب آن استفاده کرد.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گفت:این روز یکی از حوادث تلخ در تاریخ انقلاب اسلامی است اما با تشییع پیکر این عالم ربانی عمق عشق و علاقه مردم ایران به پیشوا و مقتدای خودشان مشخص شد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: امام(ره) اسلام ناب محمدی و اسلام قرآنی و جهادی و اسلام عدالتخواه و ظلم ستیز را برای ملت ایران به ارمغان آورد ایشان شخصیتی بی نظیر در تاریخ ایران به شمار می رفت.

وی اظهار داشت: ایشان خدا را با همه وجود باور کرد و در اوج توکل به خدا قرار داشت و در قبل و بعد از انقلاب این ویژگی ها در شخصیت ایشان پدیدار بود.

امام جمعه قم بیان کرد:امام (ره) اثبات عملی نه شرقی و نه غربی را عملیاتی کرد حکومت ها همواره با وابستگی به شرق و غرب اهداف خود را پیش می بردند اما امام(ره) با شعار نه شرقی و نه غربی انقلاب را به سرانجام رساند.

وی خاطرنشان کرد:به گفته یک فیلسوف غربی قدرت سیاسی ملت از اراده مردم بیرون می آید امام (ره) سیاست را با معنویت در هم آمیخت البته مخاطب اصلی امام (ره) فقط ملت ایران نبود و نگاهی جهانی و بین المللی داشت.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد:ایشان ولایت فقیه را در مهندسی انقلاب اسلامی جایگاهی ویژه ای بخشید و این اصل مهم را به خوبی تبیین کرد و روح عزت، خودباوری را به جامعه بازگرداند.

وی در ادامه در مورد حادثه 15 خرداد یادآور شد:این روز بیانگر اراده آهنین مردم در کنار امام(ره) بود و امام خمینی(ره) نقش روحانیت را در 15 خرداد برجسته می دانست.

امام جمعه قم افزود:در روز 15 خرداد همه مردم به صحنه آمدند و چهره منافقانه شاه در 15 خرداد برملاء شد و روحانیت بیش از گذشته در مسائل سیاسی ورود پیدا کردند در واقع این روز دشمنان اسلام را غافلگیر کرد.

وی در خصوص مساله یمن بیان کرد:55 هزار نفر از مردم مسلمان یمن دچار وبا شده و تاکنون 500 نفر از آن ها فوت کرده اند و گویا جهان تنها نظاگر است در حالی که یمن در حال فروپاشی می باشد در این زمینه مسئولان و مردم ایران در حد توان به مردم مظلوم یمن کمک کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در این خطبه ها به مساله حج اشاره کرد و گفت:خانه خدا نباید از وجود زائر خالی بماند مسلمانان هر سال توفیق زیارت خانه خدا را داشتند در سال جاری مسئولان نیز اعلام کردند که با کشور میزبان در حفظ کرامت و امنیت مردم به توافق رسیده ایم و ما امیدواریم حج امسال به بهترین نحو برگزار شود.

وی در مورد امر به معروف و نهی از منکر نیز بیان کرد:ترک این فریضه واجب تبعاتی را در جامعه به همراه دارد امر به معروف و نهی از منکر تعهد مردم نسبت به جامعه را نشان می دهد و هیچ کس نباید از آن کوتاهی کند.

امام جمعه قم در پایان اعلام کرد:در این بخش یادی از مرزبانان عزیز کشور می کنیم که در صیانت از مرزهای این مرز و بوم جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com