کد خبر ۴۱۸۱۸ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۴
دانشگاه علوم پزشکی قم:

بستری بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در قم تکذیب شد

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، تا به امروز هیچ مورد ابتلا به تب کریمه در قم شناسایی نشده و تمامی شایعات مبنی بر بستری شدن مورد مشکوک در بیمارستان قم به شدت رد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه سلامت این پایگاه ، بستری شدن بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در مراکز درمانی قم را تکذیب نمود .

مسئول روابط عموی این دانشگاه در ادامه اعلام کرد: از همشهریان عزیز  تقاضامندیم که به شایعات مطرح شده توجهی نکرده و همچنین ضمن تأکید بر رعایت نکات بهداشتی در خصوص جلوگیری از ابتلا به این بیماری توصیه می‌شود که محصولات دامی را صرفا از مراکز معتبر تهیه کرده و رعایت نکات بهداشتی در این خصوص را همواره مدنظر داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد که بازرسی‌های بهداشتی از مراکز ذبح دام و تهیه و توزیع محصولات دامی افزایش پیدا کرده و از همشهریان قمی درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سریعا اقدامات لازم صورت خواهد گرفت .

امروز در شبکه های اجتماعی برخی شایعات مبنی بر ابتلا به بیماری تب کریمه را در استان قم مطرح کردند . بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش کنه، آلودگی و ترشحات خونی روی حیوان یا فرد مبتلا منتقل می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com