کد خبر ۴۲۱۶۹ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۹
گزارش خبر قم از مسجد و حسینیه هیئت فاطمیون

هیئت فاطمیون الگویی موفق از سبک زندگی دینی

قرارگاه فاطمیون برای سامان بخشیدن و برگزاری هر چه‌بهتر مراسم و برنامه‌های خود اقدام به ساخت مجموعه‌ای فرهنگی مذهبی ورزشی در استان قم نموده است ، در این پروژه فضاهایی همچون مسجد، حسینیه، زائرسرا، سالن‌های ورزشی و ... در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، بزرگانی که هیئات قدیمی قم را می‌شناسند، «هیئت فاطمیون» برایشان رنگ و بوی دیگری دارد، محفلی که پس از پایان جنگ تحمیلی و بازگشت رزمندگان از جبهه‌های حق علیه باطل توسط طلاب رزمنده مدرسه معصومیه قم و باهدف تشکیل جلسات اخلاق و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین تربیت نسل جوان تأسیس شد. البته شاید خیلی‌ها هنوز نام این هیئت را با نام ذاکر آن بشناسند، حاج مهدی سلحشور. مرثیه خوانی که روضه‌ها، مناجات و شورهای پر ز شعورش سال‌هاست که جوانان زیادی را به بهانه مناسبت‌های مذهبی مختلف  یا هر شب چهارشنبه دورهم جمع می‌کند و یکی از متفاوت‌ترین هیئت‌های قم را شکل داده است.

 

این هیئت از همان ابتدای تأسیس خود تحت اشراف حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقا تهرانی قرار داشته و از رهنمودها و بیانات ایشان بهر برده است. در اول مسیر جلسات هیئت هم‌زمان با مناسبت‌های مذهبی برگزار می‌شد، رفته‌رفته جلسات هیئت تبدیل به جلسات هفتگی و چهارشنبه‌شب‌ها جلسات درس اخلاق حاج‌آقای تهرانی به همراهی مرثیه‌سرایی حاج مهدی سلحشور محفلی دوستانه و صمیمی برای جوانان و محبین اهل‌البیت علیهم‌السلام گردید.

 

با گذر زمان هیئت فاطمیون، به یک هیئت گفتمان ساز و الگویی مناسب برای دیگر هیئت در سراسر کشور تبدیل گردید و هم‌اکنون با گسترده‌تر شدن فعالیت‌های این هیئت و همچنین احساس تکلیف عزیزان، هیئت فاطمیون تغییر ساختار داده و به یک قرارگاه فرهنگی مبدل شده است.

 

قرارگاه فاطمیون در حال حاضر دارای سه زیرمجموعه فعال شامل برنامه‌های مذهبی هیئت، فعالیت در فضای مجازی، بسیج و کانون است؛ واحد خواهران نیز در این مجموعه دایر بوده و مشغول فعالیت است. علاوه بر این‌ها واحد مهدکودک نیز با استفاده از اساتید مجرب و کارآزموده سعی بر تربیت و آموزش کودکان و خردسالان با توجه به آموزه‌های اسلامی ایرانی دارد.

 

در حال حاضر نیز قرارگاه فاطمیون برای سامان بخشیدن و برگزاری هر چه‌بهتر مراسم و برنامه‌های خود اقدام به ساخت مجموعه‌ای فرهنگی مذهبی ورزشی در زمینی به وسعت هزار و صد و سیزده مترمربع در شش و نیم‌طبقه و با زیربنای هفت هزار مترمربع واقع در فلکه بسیج خیابان محدث قمی خیابان جنان نبش بوستان کودک نموده است.

در این پروژه فضاهایی همچون مسجد، حسینیه، زائرسرا، سالن‌های ورزشی، آشپزخانه، فروشگاه، سایت اداری و نیز کلاس‌ها و مکان‌هایی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی در نظر گرفته‌شده است.

گفتنی است برای اتمام این پروژه مبلغی در حدود ده میلیارد تومان لازم است؛ در شرایط کنونی هر میزان کمک «حتی به مقدار بسیار کم» نیز می‌تواند در جهت تسریع روند ساخت این مسجد و حسینیه مفید واقع شود و ان شاء الله به همان میزان نیز باقیات‌الصالحاتی جاودان برای خیرین عزیز خواهد بود.

هموطنان عزیز می تواند از طریق زیر کمک های خود را جهت تکمیل این پروژه دینی-فرهنگی مهم در استان قم به دست متولیان امر برسانند:

پرداخت آنلاین

www.payping.ner/d/oenO

شماره کارت
5041-7210-4461-0542

شماره حساب
561/4703681/8

شماره شبا
IR860700056100114703681008

"بانک رسالت به نام ساخت مسجد و حسینیه فاطمیون قم"

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با

شماره تلفن‌های 09126849761-09333061720 ارتباط برقرار نمایید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com