کد خبر ۴۲۱۷۹ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۱
مدیر اجرایی مسجد اعظم قم:

مسجد اعظم پایگاه انقلاب اسلامی و تریبون نظام است/ شبستان جدید در این مسجد احداث می شود

علیرضا الحسینی مدیر اجرایی مسجد اعظم قم با اشاره به مرمت حیاط این مسجد که بخشی از آن انجام شده است، گفت: در راستای توسعه مسجد اعظم یک شبستان جدید در زیر حیاط احداث و شبستان های مسجد مرمت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا الحسینی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران ضمن معرفی ساختار جدید مسجد اعظم قم، خواستار ارتباط و تعامل هرچه بیشتر و روان تر با اصحاب رسانه شد و افزود: مسجد اعظم در طول سال های متمادی با ناملایمات و ناهمواری هایی مواجه بوده، اما توانسته ایم که با همین شرایط به بازسازی پوشش گنبد و مقاوم سازی آن و مرمت شبستان بانوان اقدام کنیم.
وی برخی اقدام های فرهنگی در مسجد اعظم را مورد توجه قرار داد و گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در طول 14 سال گذشته، کتابخانه «آیت الله بروجردی(ره)» که متعلق به این مسجد است در 2 بخش خواهران و برادران توسعه یافته و همچنین برای یکسان سازی خدمات علمی به محققان و پژوهشگران با دیگر کتابخانه های کشور ارتباطات خوبی برقرار شده است.
جانشین تولیت مسجد اعظم قم از راه اندازی دبیرخانه مرکزی مساجد جهان اسلام در مسجد اعظم قم خبر داد و گفت: همواره آیین های بزرگ مذهبی و سیاسی در مسجد اعظم قم برگزار می شود و حضرات آیات وحید خراسانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی و سبحانی از مراجع عظام تقلید درس های خارج خود را در این مسجد برگزار می کنند.
وی همچنین با اشاره به بازدید سالانه بیش از 6 هزار گردشگر خارجی از مسجد اعظم با رعایت موازین شرعی، گفت: مسجد اعظم پایگاه انقلاب اسلامی و تریبون نظام است و مهمترین آیین های سیاسی در این مسجد برگزار می شود و ما امیدواریم بتوانیم خدمت رسانی هرچه بهتر و شایسته تر داشته باشیم.
مسجد اعظم قم از مسجدهای بزرگ شیعیان در کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است که در دهه 1330 شمسی با حمایت آیت الله سید حسین بروجردی و با معماری حسین لرزاده ساخته شده و دارای 12 هزار مترمربع مساحت، چهار شبستان، یک صحن و یک کتابخانه بوده و آرامگاه آیت الله بروجردی(ره) نیز در یکی از ورودی های این مسجد قرار گرفته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com