کد خبر ۴۲۱۸۷ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
محصول عدم جدیت در رفع ۱۰۰ نقطه حادثه خیز؛

سریال تمام ناشدنی تصادفات در استان قم

استان قم دارای ۱۰۰ نقطه حادثه خیر می باشد که همین نقاط باعث ایجاد حادثه می شود که باید برای رفع آن ها اقدام جدی صورت بگیرد تا شاهد وقوع تصادفات کمتری در محورهای استان باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت فرهنگ نگار، آمار تعداد کشته‌شدگان حادثه طبیعی زلزله بم ۲۶ هزار و ۲۷۱ نفر و کشته‌شدگان زمین لرزه رودبار منجیل نیز ۳۵ هزار نفر اعلام شده است حوادثی که اجتناب ناپذیر است در حالی که آمارمرگ بر اثر تصادفات در ایران که جزو خطاهای انسانی محسوب می شود بسیار بالا می باشد از همین رو ١٦‌هزار و ٥٠٠ کشته و ٣١٣‌هزار مصدوم، معلول و از کارافتاده در تصادفات رانندگی ‌سال ٩٤  آماری است که سردار موسی امیری، جانشین پلیس راهور آن را اعلام کرده است.

از همین رو سوانح رانندگی در ایران جزء پر خبرترین اتفاقات در اخبار روزانه می باشد که در صورت گزارش اخبار و حوادث رانندگی در صدا و سیما شاید مجالی نشود که دیگر اخبار را  گزارش کرد در حالی که در کشور آلمان که از نظر جمعیت و تعداد خودروها شباهت زیادی به ایران دارد آمار تلفات جاده‌ای سالانه‌اش ۳ هزار و ۸۳۰ نفر یعنی پنج برابر کمتر از ایران می باشد اما ایران در تلفات جاده ای با آمار های بالا درگیر است.

این در حالی است استان قم یکی از نقاط حادثه خیز در کشور می باشدکه به عنوان شاهراه مواصلاتی کشور است که نقطه اتصال بین 16 استان قرار دارد، از همین رو ابوالفضل جمالی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار گفت: بر اساس آمارها در تصادف‌های برون شهری در هر 100 کیلومتر 19 نفر کشته داشته‌ایم و در این زمینه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم اما اگر راه‌های روستایی نیز مورد نظر قرار گیرد باید بگوییم قم در میان استان‌های کشور در جایگاه بیست و یکم قرار دارد.

همچنین در ادامه حسن صبوری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به نقاط حادثه خیز استان قم، اظهار داشت: کمیته هایی را راه اندازی کرده ایم که نقاط حادثه خیز استان را مشخص و اعلام می کنند.

وی افزود: بیش از 100 نقطه حادثه خیز در استان قم وجود دارد که بایستی در دستور کار برای رفع مشکل آنها قرار بکیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم گفت: این نقاط به تناسبی که تامین اعتبار شود نسبت به رفع این نقاط حادثه خیر اقدام خواهد شد.

با توجه به قرار گرفتن در ماه رمضان و کمتر شدن مسافرت ها اما همچنان آمار تصادفات در محورهای استان بالا می باشد که می توانیم به واژگونی خودروی سواری ون حامل اتباع افغانی ۹ کشته و مصدوم در اتوبان قم _تهران همچنین درمحور قم-جعفریه واژگونی کامیون منجربه فوت دردم راننده خودروی و برخورد شدید خودروی سواری با موتورسیکلت در بلوارالغدیر مقابل دانشگاه قم باعث مجروح شدن ۳ سرنشین موتور شد در چند روز گذشته اشاره کرد.

حال با این وجود چه زمانی برای رفع نقاط حادثه خیز اقدام خواهد شد که کمتر شاهد این تصادفات در محورهای استان قم باشیم و دلیل این همه تصادف چیست؛ آیا رانندگان مقصر هستند ، آیا خودروها اشکالات فنی دارند و یا جاده ها مناسب نیست و دارای علائم کمی می باشد.

امیدواریم که هر چه سریعتر در این زمینه اقدام جدی صورت بگیرد تا هموطنان و همشهری ها به هر دلیلی دچار حادثه نشوند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com