کد خبر ۴۲۲۲۵ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۳
معاون سازمان تبلیغات اسلامی قم خبر داد؛

استقرار بیش از ۶۰ مشاور در مساجد قم

قم - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اقدامات فرهنگی این مرکز، از استقرار ۶۰ مشاور در مساجد قم و حضور بیش از ۲۰۰ روحانی در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود نجاریان زاده در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان قم که ظهر سه‌شنبه در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به لزوم اهتمام جدی به شعار سال، اظهار کرد: نهادینه سازی روحیه ولایت مداری، ایثار وشهادت طلبی یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است که با تدوین برنامه‌های متنوعی در این راستا گام برداشته است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر استفاده بهینه از رسانه‌های کتبی و مجازی در این راستا، افزود: سایت تبیان استان قم بیش از هزار و ۱۰۰ مقاله تولید داشته است که اهل قلم از آن استفاده می‌کنند.

وی حمایت از ارزش‌های دینی و معنوی را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و تأکید کرد: اهتمام ویژه در اعزام مبلغ و مبلغات به سراسر کشور از دیگر اقدامات فرهنگی است که این سازمان به عنوان متولی توزیع طلابی که حوزه علمیه و دفتر تبلیغات به این سازمان ارجاع داده است به آن اهتمام دارد.

حجت الاسلام نجاریان‌زاده افزود: هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های دولتی و نهادهای فرهنگی به ویژه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی از جمله مهم‌ترین اصول این نهاد بوده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ترویج سبک زندگی و حضور در خانواده در مراکز و مقاطع مختلف خبر داد و افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی و قرآنی در محیط‌های مجازی وحقیقی از برنامه‌های سازمان بوده است که سال گذشته ۲۵۰ گفتمان در مدارس و علاوه بر آن در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار شد.

وی از استقرار بیش از ۲۰۰ روحانی در مناطق محروم خبر داد و تأکید کرد: بررسی و توجیه مردم در رابطه با فتنه‌های جهانی و ویژگی‌های آخرالزمان، مبارزه با مهدویت دورغین و همچنین شادی از دیدگاه امامان معصوم از محورهای دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات بوده است.

وی با اشاره به ایکه سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در بخش آموزش اساتید و اقشار تأثیرگذار در آسیب‌های اجتماعی سال گذشته در کشور اول شد، تأکید کرد: در رابطه با معضل حاشیه نشینی در مجتمع فرهنگی نور در نیروگاه برنامه‌هایی مد نظر قرار گرفته است، علاوه بر این برای آذری زبان‌ها در مجتمع نور نیروگاه برای بحث‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام نجاریان زاده با اشاره به معضلات فرهنگی و اجتماعی پردیسان، تصریح کرد: ائمه جماعات، کانون مداحان، مسئولان مذهبی، تأثیرگذاران فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، آموزش و پرورش همه تحت آموزش‌هایی قرار گرفته‌اند و علاوه بر این ۶۰ مشاور در مساجد در قم مستقر شده‌اند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com