کد خبر ۴۲۲۴۹ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری مطرح کرد:

صبر؛ منطق شیعه در مواجهه با آزمایشات الهی

رییس فرهنگستان علوم اسلامی لیله‌القدر را شب ولایت توصیف کرد و ابراز داشت: شیعه در احیاء شب قدر می‌آموزد که با صبر باید با امام خود بیعت تازه کرده و در مسیر ابتلائات الهی همواره همگام با ولایت با منطق صبر همراه بماند تا رستگار شود ، صبر و بردباری اساسی‌ترین ویژگی یک مؤمن و معیار شیعه واقعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری شامگاه سه شنبه در مراسم احیای شب قدر در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به رابطه بین ایمان و گرفتاری‌ها اظهار کرد: زمانی که انسان ایمان می‌آورد، خداوند او را با گرفتاری‌ها امتحان می‌کند و این امتحان برای پیشینیان هم بوده است.

وی ادامه داد: امتحان‌های سنگین خداوند برای جدا کردن افراد با ایمان از افراد بی ایمان است، جامعه مومنین هم مورد امتحان اجتماعی توسط خداوند قرار می‌گیرند و از جمله این امتحان‌ها می‌توان به واقعه عاشورا اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام علی(ع) پس از رحلت رسول اکرم(ص) 25 سال صبر کرد و این امام معصوم در دوران خلافت خود سه جنگ سنگین با ناکثین، قاسطین و مارقین داشت، دنیا در نزد امام علی(ع) بی ارزش بود و این امام معصوم تنها برحسب وظیفه، خلافت را قبول کرد.

میرباقری با اشاره به ویژگی عهد شکنان در دوران خلافت امام علی(ع) اظهار کرد: بهشت جایگاه کسانی است که در دنیا به دنبال برتری جویی بر دیگران نیستند، افرادی که بیعت خود را با امام علی(ع) در دوران خلافت این امام معصوم شکستند، کسانی بودند که جلوه دنیا آن‌ها را با خودش برد و این هشداری بزرگ برای همه است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در دوران خلافت بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشتند و چشم فتنه را در آن دوره کور کرده و، این امام معصوم به خاطر عهدی که با خدا بسته بودند، در سختی‌ها صبر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در دوران بنی امیه در 70 هزار منبر امام علی(ع) لعن می‌شد و این امام معصوم سختی‌های زیادی را پس از رسول اکرم(ص) تحمل کردند.

میرباقری با اشاره به امتحانات شیعیان پس از امام علی(ع) اظهار کرد: برای شیعیان به دلیل اعتقاد به ولایت امام علی(ع) گرفتاری‌های زیادی به وجود آمده است و شیعیان باید خداوند را به دلیل این گرفتاری‌ها شکر کنند چرا که کنار امام علی(ع) بودن توفیق می‌خواهد.

وی ادامه داد: طی کردن این راه بزرگ که جامعه مومنین در کنار امام علی(ع) قرار بگیرند و بلایا را تحمل کنند، نیاز به فرصت‌های استثنائی دارد، ماه مبارک رمضان و شب قدر یکی از این فرصت‌ها است و انسان باید از این ایام استفاده کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ظرف رسیدن به قرآن و ائمه معصومین(ع) شب قدر است، کسی که بمیرد، ولی امام زمان خودش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است، انسان باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای شناخت ائمه معصومین(ع) استفاده کند.

میرباقری با اشاره به ویژگی‌های شب قدر اظهار کرد: این شب زمان رسیدن انسان به معرفت ائمه معصومین(ع) است، در شب قدر رزق مردم برای یک سال آینده مقدر می‌شود. این شب، قلب ماه مبارک رمضان است و دعای انسان در شب قدر مستجاب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ولایت ائمه معصومین(ع) دشوار است، ولی ما شیعیان باید خداوند را به خاطر این ولایت شکر کنیم، در ماه مبارک رمضان درهای قرآن به سوی انسان باز می‌شود و شب قدر قلب ضیافت خداوند است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com