کد خبر ۴۲۲۸۹ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
مدیرکل ورزش و جوانان قم:

سال گذشته 120مدال بین المللی، جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران قم کسب شد

حسن عابدی با اشاره به برنامه استان برای تجلیل از قهرمانان ورزشی گفت: ورزشکاران قمی در سال گذشته یک هزار و 239 مدال کشوری، 92 مدال بین المللی، 13مدال آسیایی و 15 مدال جهانی کسب کرده و نسبت به سال 94 حدود 133 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسن عابدی عصر چهارشنبه در شورای ورزش همگانی استان قم افزود: به دلیل تعداد زیاد این قهرمانان، تجلیل از آنها به تنهایی از عهده اداره کل ورزش و جوانان استان خارج است و باید سایر دستگاه ها نیز وارد این عرصه شده و از ما حمایت کنند.
تاریخ برگزاری این مراسم مشخص نشده است.
وی با اشاره به مسابقات بین المللی کشتی فرنگی یادگار امام راحل در قم گفت: مسابقات کشتی فرنگی جام یادگار امام راحل روزهای هشتم تا نهم تیرماه در قم برگزار می شود و از همه دستگاه های استان قم انتظار می رود برای برگزاری هر چه باشکوه تر این رقابت ها، مشارکت کنند.
عابدی بیان داشت: این مسابقات از سال 82 تا 90 به صورت مستمر به میزبانی استان قم برگزار می شد ولی متاسفانه از سال 90 به دلیل محدودیت های مالی و کمبود امکانات، این فرصت از قم گرفته شده و رقابت ها در استان های دیگر برگزار می شد.
وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان و موافقت فدراسیون کشتی، بار دیگر میزبانی این رقابت ها به شهر مقدس قم بازگشته و امید است که با حمایت مسئولان، استمرار داشته باشد.
عابدی گفت: این مسابقات از نظر فنی و کیفی یک برند بسیار خوب و موثر برای استان قم می باشد.
وی افزود: 11 کشور خارجی و پنج تیم از جمهوری اسلامی ایران و قم در این رقابت ها حضور دارند، این تیم ها از روز هفتم تیرماه وارد قم شده و روز هشتم وزن کشی و روز نهم مسابقات برگزار می شود.
عابدی با اشاره به وضعیت ورزش قم در عرصه ملی نیز گفت: بیش از 80 تیم در رده های مختلف کشوری داریم و برای حمایت از این تیم ها و برگزاری رقابت های بین المللی، باید اعتبارات بیشتری به بخش ورزش تزریق شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید از ورزش همگانی حمایت کنیم، گفت: در مورد تیم های فوتسال در لیگ برتر، با دهها شرکت و بخش خصوصی مذاکره کردیم ولی آنها وارد نشوند و از وضعیت مالیاتی و تبلیغات و غیره در استان انتقاد داشتند.
عابدی همچنین از برگزاری همایش پیاده روی همگانی در روز 30 تیرماه سال جاری در قم خبر داد و گفت: حضور نمایندگان هر دستگاه در این مراسم نشانه اهتمام آنها به ورزش همگانی است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 95 ، 12 پایگاه ورزش صبحگاهی و همگانی در سطح استان راه اندازی کردیم و امید است در سال جاری شاهد فعالی بیش از پیش این پایگاه ها باشیم.
در این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف که عضو شورای ورزش هستند دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف ورزشی بیان کردند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com