کد خبر ۴۲۳۲۲ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹

احیای دومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد

حرم مطهر حضرت معصومه(س) درمراسم احیای دومین شب از شب های قدر و همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) اولین امام شیعیان میزبان جمع کثیری از مردم قم و زائرانی بود که با چشم های اشک بار به درگاه الهی دست به دعا و نیایش برداشتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دراین اجتماع باشکوه معنوی با طلب غفران از خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) ، عزت و سربلندی مسلمانان جهان را خواستار شدند. 

در این مراسم علاوه بر شبستان ها و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که مملو از جمعیت شده بود، خیابان های اطراف حرم مطهر به ویژه خیابان آستانه شاهد حضور گسترده مردان و زنانی بود که با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر با پروردگار خود به راز و نیاز مشغول بودند. 

همچنین دراین آیین معنوی ،مردم مومن و ولایتمدار شهر مقدس قم با برگزاری مراسم قرآن به سر گذاشتن از درگاه خداوند متعال بخشش و توفیق بندگی را طلب کردند و برای سرنوشت خود و دیگر مسلمانان جهان دست به دعا شدند. 

برنامه های این شب با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی برگزار شد. 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی درآیین احیای شب قدر در حرم حضرت معصومه(س) به روایتی از رسول خدا(ص) اشاره و بیان کرد: سه گروه شامل کسانی که ذکر خداوند می گویند، از ترس خداوند اشک می ریزند و در سحر بیدار هستند و استغفار می کنند، از شر شیطان در امان هستند. 

حجت الاسلام ناصر رفیعی افزود: شب زنده داران در شب های قدر هر سه این ویژگی ها را دارند و از دسیسه لشگر شیطان مصون می مانند. 

وی با اشاره به عظمت شب های قدر، گفت: امشب با پنج مناسبت نزول قرآن، شب تعیین پرونده و سرنوشت، شب احیا، شب حجت خدا و شهادت امیرالمومنین(ع) مصادف است. 

وی خاطرنشان کرد: شب قدر مخصوص مسلمانان نیست و میان امت همه انبیا چنین شبی بوده است؛ ممکن است زمان شب ها در طول سال متفاوت باشد. 

رفیعی ادامه داد: صدقه دادن در شب قدر موجب عبور از صراط، استغفار کردن باعث نجات از آتش جهنم، نماز مستحبی خواندن موجب کسب رضایت خدا و احیاء باعث قرب الهی می شود. 

وی با اشاره به نامه 45 حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، گفت: در این نامه امام علی(ع) انسان ها را به تقوا، خداترسی، قدرت ترک گناه، تلاش و کوشش، عفیف بودن، نماز و قرآن خواندن دعوت می کند. 

وی با بیان این که بی تقوایی یعنی انسان راحت در صحنه گناه بلغزد، ادامه داد: حضرت علی(ع) در شب آخر عمر بابرکت خود فرزندانش را به علم و ادب رهنمون می کند و جهل و بی ادبی را عامل سقوط و عامل حاکمیت دشمن می داند. 

رفیعی با اشاره به جنایت داعش در جهان به ویژه کشورهای منطقه، گفت: جهل عامل حرکت های پست و غیرانسانی گروه تروریستی داعش است و باعث شده این گروه تروریستی این گونه خودشان و مردم را از بین ببرند و برای مردم دنیا زحمت به وجود آورند. 

وی افزود: جهل باعث شد سامری هزاران انسان را به گوساله پرستی بکشاند و قوم لوط مبتلا به هزاران گناه شود. 

شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، به عنوان شب های پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز، انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند. 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com