کد خبر ۴۲۳۴۹ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم

الگو برداری قم از تبریز و کرمان در گردشگری

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با اشاره به اینکه استان قم با تأسی به سند ۲۰۱۸ آذربایجان شرقی و کرمان محور توسعه‌ای خود را گردشگری قرار داده است اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش 3 هزار تخت اقامتی با افزایش 28 درصدی ظرفیت اقامتی در استان مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید حسن رضوی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی استان را انقلابی عظیم توصیف کرد و اظهار داشت: در این راستا 2300 هکتار از اراضی باغات به باغ پسته تغییر کشت داده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم بابیان اینکه 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز آبیاری تحت‌فشار انجام می‌شود، افزود: در بخش صنعت نیز 40 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شد که به‌موجب آن 3600 فرصت شغلی به همراه داشت.

وی بابیان اینکه استان قم با تأسی به سند 2018 آذربایجان شرقی و کرمان محور توسعه‌ای خود را گردشگری قرار داده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر با افزایش 3 هزار تخت اقامتی با افزایش 28 درصدی ظرفیت اقامتی در استان مواجه هستیم.

رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 هتل 5 ستاره نیز در دست احداث قرار دارد، عنوان کرد: با صدور مجوز بوم گردی در مناطقی همچون شهرک سینمایی نور واقع در روستای رحمت‌آباد، کاروانسرای تاریخی پاسنگان، خانه‌های تاریخی در روستای دولت‌آباد نیزار تلاش‌ها برای افزایش روزافزون توسعه گردشگری استان ادامه دارد.

وی گردشگری سلامت را از دیگر برنامه‌های استان در آینده نزدیک دانست و ادامه داد: تأمین زیرساخت‌های لازم برای تحقق این امر ضروری است در این راستا نیز سال گذشته افتتاح 350 تختخوابی فرقانی انجام شد.

به گفته رضوی، اگرچه در حال حاضر 2300 تخت بیمارستانی دیگر نیز در استان در دست‌ساخت است اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده تا سال 98 ظرفیت تخت‌های درمانی قم دو برابر می‌شود که در صورت تحقق این امر معادل تخت‌های درمانی 90 سال گذشته خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم تأکید کرد: 95 درصد تخت‌های درمانی در دست احداث توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

منبع:تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com