کد خبر ۴۲۳۶۳ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۸
استاندار مرکزی:

تعامل دولت و مجلس برای اصلاح قوانین حوزه تولید و صادرات ضروری است

اراک- استاندار مرکزی گفت: تعامل دولت و مجلس برای اصلاح قوانین حوزه تولید و صادرات و حمایت از بخش خصوصی به منظور افزایش مشارکت فعال این بخش در اقتصاد، ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی پیش از ظهر شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بخش خصوصی طی سال های اخیر در استان مرکزی در کنار دولت، با وجود تنگناهای موجود، امور خود را به خوبی پیش برده و این در حالی است که بسیاری از فعالان بخش خصوصی در حوزه های مختلف از جمله موضوع صادرات با چالش ها و دغدغه های قانونی روبرو هستند .

استاندار مرکزی بیان داشت: در مقررات و آیین نامه ها اشکلاتی وجود دارد که لازم است نمایندگان مجلس با کمک دولت بیشتر روی این موانع در حوزه تولید و صادرات برای اصلاح و تسهیل در امر صادرات تمرکز کنند.

وی خاطر نشان کرد: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در این مورد پیگیری بیشتری انجام دهند و آنجا که قوانین و مقررات در حوزه صادرات به اصلاح روش نیاز دارند، در کمیسیون مربوطه و در نهایت در صحن مجلس، طرح موضوع شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: بایستی یک بار برای همیشه این موانع دست و پاگیر تعیین تکلیف شود، چراکه در حال حاضر تلاش همه بخش ها در مسیر ارتقا و بهبود شرایط، تامین منافع مردم و تحقق رونق تولید و اقتصاد پویا است.

زمانی قمی تاکید کرد: علاوه بر مسایل و مشکلاتی که توسط بخش خصوصی در اینگونه جلسات مطرح می شود، بهتر است پیشنهادات کارآمد هم ارائه شود تا در این زمینه تصمیم گیری های کارساز و راهگشا انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: پس از طرح پیشنهادات بخش خصوصی، بررسی آن در کارگروه مربوطه مطرح و بررسی می شود تا در صورت تصویب، عملیاتی گردد.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در مورد مساله افزایش ۲۰درصدی کرایه حمل و نقل استان مرکزی نسبت به دیگر استان های کشور که از سوی صادرکنندگان و بخش خصوصی مطرح شده، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی در نشستی با مسئولان مرتبط نسبت به بررسی موضوع اقدام کند.

زمانی قمی تاکید کرد: با فراهم سازی شرایط و ظرفیت های موجود در استان و رفع برخی مشکلات بر سر راه صادرکنندگان، می توان ترتیبی اتخاذ کرد که استان مرکزی یکی از صادرکنندگان غیرنفتی مطرح کشور باشد که آمار رشد ۸۴ درصدی صادرات استان مرکزی در دو ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گواه این ادعا است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com