کد خبر ۴۲۴۰۰ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
در شورای حفاظت منابع آب مطرح شد؛

دستور کار اعتراضی لرستان به شورای آب/ ندادن سهم آب استان ظلم است

خرم‌آباد- استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۳ طرح قم رود، سد سیمره و کمال صالح باید در دستور کار اعتراضی ما به شورای عالی آب باشد، گفت: ندادن سهم آب لرستان ظلم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با انتقاد از عدم مطرح شدن مشکلات لرستان در شورای عالی آب در سطح کشور گفت: به عنوان مثال سد کمال صالح در استان مرکزی که آب رودخانه تیره را برای خود می برد و طبق قانون باید سهمی از مازاد آب سد را برای لرستان آزاد کند و این در حالی است که تاکنون این امر اتفاق نیافتاده است.

وی با بیان اینکه قرار بود از محل سد کمال صالح ۲۰ روستای لرستان آبرسانی شود که این موضوع محقق نشده است، تصریح کرد: این مضوع باید دستور کار اعتراضی ما به شورای عالی منابع آب باشد.

شورای عالی آب طی ۳ سال گذشته فقط یک دستور کار برای لرستان داشته است

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه قرار نیست آب لرستان به استان های دیگر برود و سهم ما را ندهند، این ظلم است، افزود: حتی در سد کمال صالح حق آبه زیست محیطی را برای استان آزاد نمی کنند و برای پیگیری این موضوع به اداره کل حفاظت محیط زیست گفته ایم شکایت کند.

بازوند در ادامه با اشاره به اینکه در طرح قم رود نیز همین موضوع صادق است، اظهار داشت: اعتقاد داریم آب استان های دیگر هم باید تامین شود و کار خوبی است اما این در حالی است که مشکل تامین آب برای روستاهای استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: از محل پروژه قم رود روستاهای محلات و دلیجان از آب شرب بهره مند می شوند، اما روستاهای الیگودرز نمی توانند از آب این پروژه بهره مند باشند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه شورای عالی آب طی ۳ سال گذشته برای لرستان فقط یک دستور کار داشته و آن هم برای سد معشوره بوده که با سختی با مصوبه استان در شورای عالی آب موافقت کردند، افزود: در رابطه با سد سیمره نیز به ما تخصیص نمی دهند و این در حالیست که زمین های کشاورزی مردم با اجرای این سد زیر آب می روند.

بازوند با بیان اینکه اختلافات قم رود، سد سیمره و کمال صالح باید در شورای عالی آب مطرح و حل شود، خطاب به مسئولان شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: نامه این سه پروژه  را برای ارجاع به شورای عالی آب بنویسید و با امضای من به معاون اول رئیس جمهور ارسال کنید تا در دستور کار شورا قرار بگیرد.

با احداث هیچ مهمانسرای دولتی موافق نیستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با درخواست شرکت آب منطقه ای استان برای اختصاص زمین ساخت مهمانسرای کارکنان این اداره گفت: این همه مهمانسرا چیست که درست می کنید؟ مهمانسرا درست کردن در لرستان ظلم در حق بخش خصوصی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه ما با احداث هیچ مهمانسرایی در استان موافق نیستیم، اگر مهمانسرا احداث کنیم پس هتل داران استان با هتل ها چه کنند؟ تصریح کرد: اعتقاد دارم این مهمانسراها باید تعطیل شود و اگر من باشم بر در این مهمانسراها قفل می اندازم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com