کد خبر ۴۲۴۰۱ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ؛

اصل امامت و ولایت کاری با مردم ندارد/این سخنان نیازمند تذکر رسانه ها است /برخی دولتمردان به دنبال ایجاد دودستگی در بین مردم هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت : درست است اگر ولی فقیه بخواهد مبسوط الید و قدرتمند باشد مردم باید به او کمک کنند اما نه در اصل امامت و ولایت ؛ اصل امامت و ولایت کاری با مردم ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار  آرمان کرمان در رابطه با  سخنانی یکی از دولتمردان که گفته اند مبنای ولایت از دیدگاه امام علی(ع) نظر مردم بود و دموکراسی میراث این امام معصوم است ، اظهار داشت : این سخنان بسیار غلط است زیرا امیرالمومنین علی (ع) امام است درحالی که ۲۵ سال خانه نشین بود .

وی گفت : درست است اگر ولی فقیه بخواهد مبسوط الید و قدرتمند باشد مردم باید به او کمک کنند اما نه در اصل امامت و ولایت ؛ اصل امامت و ولایت کاری با مردم ندارد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد : حال اگر قصد این دولتمرد از بیان این سخنان این باشد که ولایت فقیه فقط انتخابی است و نه انتصابی ، این حرف غلطی است زیرا در حقیقت این انتخاب عموم مردم نیست بلکه اعضای مجلس خبرگان می گردند و فردی را که صلاحیت دارد را نصب می کنند.

ممدوحی ادامه داد : اکنون زمان گفتن چنین سخنانی نیست و این سخنان نیازمند تذکر از سوی روزنامه ها و اصحاب رسانه می باشد زیرا طبق گفته خودشان اکنون زمان همدلی ، همگرایی و هم سویی است ولی بعد سخنانی را می زنند که بین مردم دو دستگی ایجاد شود .

 

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com