کد خبر ۴۲۴۱۳ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵

استاندار قم: ریشه کنی اعتیاد در گرو همگانی شدن پیشگیری مواد مخدر است

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: بحث پیشگیری و مقابله با مواد مخدر باید همگانی و مردمی شود و تنها در چنین شرایطی است که شاهد ریشه کن شدن کامل اعتیاد از جامعه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم، ضمن قدردانی از فعالیت های دست اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر، با تاکید بر برنامه ریزی در زمینه پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: آگاه سازی شهروندان و توانمندسازی ایشان موجب کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر خواهد شد.
وی افزود: باید تلاش شود تا امکانات سازمانی در این راستا بسیج شوند.
استاندار قم همچنین با بیان این که بحث مقابله با مواد مخدر نیز نباید نادیده گرفته شود اظهار داشت: مقابله با مواد مخدر نباید منجربه کاهش توجه و تمرکز مسئولان نسبت به پیشگیری از این معضل شود.
صادقی با اشاره به برنامه های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان قم گفت: این برنامه ها باید با بحث مبنایی آگاه سازی مردم اجرا شود و دستگاه های مرتبط نیز همکاری لازم را داشته باشند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نظرات متفاوت مسئولان نسبت به اقدام های سلبی و ایجابی در حوزه فرهنگ اظهار داشت: همه مسئولان به ارزش های فرهنگی و دینی معتقدند ولی روش های مدیریت فرهنگی در راستای دستیابی به نتیجه مطلوب را متفاوت می دانند.
احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به ابعاد مختلف اعتیاد اظهار داشت: باید در این رابطه کار کارشناسی جامع و با در نظر گرفتن همه عوامل صورت بگیرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز با اشاره به دستگیری چهار هزار تن در بحث مواد مخدر گفت: در تلاش هستیم تا ضمن برخورد با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، با خرده فروشان نیز مقابله نماییم.
سرهنگ غلام عباس بلفکه اظهار داشت: از آغاز امسال تاکنون یک هزار و صد کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف در استان کشف شده است.
وی با اشاره به طرح پاکسازی در روستاهای استان قم افزود: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت های مردمی، با خرده فروشان مواد مخدر در بخش ها برخورد نماییم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط دستگاه های عضو این شورا ارائه داد.
ابوالفضل شریفی گفت: برپایی نمایشگاه سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد از یکم تا پانزدهم تیرماه توسط اداره کل بهزیستی، اختصاص چند برنامه رادیویی و تلویزیونی به امر مبارزه با مواد مخدر توسط صدا و سیما و امحاء 1780 کیلوگرم مواد مخدر غیردارویی در تیرماه از جمله برنامه های دستگاه ها به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر می باشد.
مدیران دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در این جلسه گزارشی از فعالیت های خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر ارائه نمودند.
ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com