کد خبر ۴۲۴۱۵ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴
رئیس هیأت‌ کشتی استان قم خبر داد

قم با یک تیم کامل در کشتی بین‌المللی یادگار امام(ره) به میدان می‌رود

رئیس هیأت‌ کشتی استان قم از حضور یک تیم کامل متشکل از کشتی‌گیران شاخص قم در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) در قم خبر داد.

محسن وزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام(ره) را در روزهای هفتم تا نهم تیر ماه میزبانی خواهیم کرد و به تمام کشتی‌گیران قمی حاضر در این رقابت‌ها برای کسب مدال و رفتن روی سکوهای برتر امیدواریم.

وی با بیان اینکه علاوه بر کسب مدال از جام بین‌المللی یادگار امام به دنبال سهمیه مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا نیز هستیم، اضافه کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قاره در فصل تابستان به میزبانی کشور تایلند به انجام می‌رسد و بعد از آن مسابقات جهانی در انتظار کشتی‌گیران نوجوان است.

رئیس هیأت‌ کشتی استان قم ابراز کدر: کشتی‌گیران بسیار خوب و مستعدی داریم که محصول سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه و استعدادیابی در این رشته ورزشی هستند و مربیان توانمند و با دانش کشتی قم برای پرورش آنها زحمات بسیار زیادی کشیده‌اند و اکنون در سطح قهرمانی هستند.

وی اضافه کرد: با تکیه بر استعدادهایی که هر ساله به تعداد بسیار زیاد از رده‌های سنی پایه پرورش یافته و رشد می‌کنند، هر ساله در تیم‌های ملی کشتی دارای نماینده و ملی‌پوش هستیم و این مهم سبب شده تا خوشبختانه کشتی استان قم همواره در اوج قرار داشته باشد.

وزیری عنوان کرد: حضور تیم‌هایی از 11 کشور خارجی در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) در قم قطعی شده است، ضمن اینکه پنج تیم نیز متشکل از کشتی‌گیران مستعد ایرانی در این جام به میدان می‌روند و تیمی کامل به نمایندگی از قم نیز با حریفان مسابقه می‌دهد.

وی با بیان اینکه رقابت‌های جام یادگار امام از نظر استاندارهای بین‌المللی بعد از رقابت‌های جهانی و المپیک جزو تورنمنت‌های معتبر جهان به شمار می‌رود، تصریح کرد: حضور تیم‌های 11 کشور مطرح و صاحب‌نام کشتی دنیا در قم یک فرصت مناسب برای ارتقاء کشتی و شناساندن فرهنگ اصیل ایرانی است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com