کد خبر ۴۲۴۱۸ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۹

آغاز بوته کاری در کانون بحرانی کوه نمک قم

نخستین عملیات اجرایی مقابله با بیابان زایی با مشارکت بخش خصوصی در قالب ماده 3 با بوته کاری در کانون بحرانی کوه نمک آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  ایسنا، رائد کمالی مقدم، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اجرای نخستین عملیات مقابله با بیابان زایی با مشارکت بخش خصوصی در قالب ماده 3 با بوته کاری در کانون بحرانی کوه نمک خبر داد.

وی در ادامه گفت: در استان قم 105 هزار هکتار کانون بحرانی وجود دارد که 29 هزار هکتار از آن در غرب و شمال غرب استان و در منطقه کوه نمک واقع شده است که با اجرای این طرح، در فاز نخست 50 هکتار به بخش خصوصی واگذار شده که 10 هکتار از آن در این مرحله تحت پوشش قرار می گیرد.

کمالی گفت: عرصه‌ای با مساحت 400 هکتار به منظور مشارکت بخش خصوصی مورد مطالعه قرار گرفته و برای اجرای طرح آماده واگذاری است.

معاون فنی این اداره کل با اشاره به نوع گونه مورد استفاده در این پروژه بیان کرد: این گونه از خانواده کاپاریس است که در گویش محلی با عنوان علف مار شناخته می شود. این گونه از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه بوده که نیاز آبی بسیار کمی داشته و ضمن حفاظت خاک منطقه و جلوگیری از تولید گرد و خاک صرفه اقتصادی نیز دارد و با کشت آن می توان از تولید گرد و خاک و افزایش روند بیابان شدن جلوگیری کرد.

عکس خبر تزئینی است.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com