کد خبر ۴۲۴۴۶ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷
عضو شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

ضرورت مشاركت مردم در انجام امور فرهنگي در شهر

عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: اگر برنامه‌هاي ماه محرم به عهده دولت بود نمي‌توانست به اين اندازه برنامه برگزار كند ولي اكنون مردم با عشق و علاقه اين كار را مي‌كنند و بايد چنين فضايي در كشور ايجاد كنيم تا در ساير امور فرهنگي مردم به ميدان آيند و با عشق و علاقه كار كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمد آتش‌زر با بیان اینکه ارائه خدمات در شهر باید به صورت عادلانه باشد اظهار کرد: لازم است اعتبارات بر اساس نیاز هزینه شود در بخشی که نیاز بیشتری وجود دارد در آن بخش مبلغ بیشتری هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور معمول مناطق شهرداری از نظر مالی مستقل هستند به این معنا که در آمد هر منطقه‌ در همان منطقه هزینه می‌شود این امر منجر می‌شود برخی از مناطق به دلیل درآمد بالا به عنوان مناطق برخوردار باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اختصاص بخشی از درآمد مناطق برخوردار به مناطق محروم گفت: درآمد مناطق محروم کمتر است بنابراین چاره‌اندیشی صورت گرفته ‌برخی اوقات بیش از 60 درصد در آمد مناطق برخوردار که درآمد بالایی دارند در مناطق محروم هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ احداث مجتمع‌های فرهنگی ورزشی در بحث فرهنگی در مناطق محروم در دستور کار است که سعی می‌شود برای سال آینده به بهره‌برداری برسد تا مردم از آنها استفاده کنند.

آتش‌زر با بیان اینکه بودجه ادارات مسؤول کار فرهنگی برای امور فرهنگی کافی نیست گفت: دولت، مجلس و مسؤولان در این زمینه باید تجدید نظر اساسی داشته باشند مردم را به میدان بیاورند تا در زمینه فرهنگ بتوانند خدمات فرهنگی ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های ماه محرم به عهده دولت بود نمی‌توانست به این اندازه برنامه برگزار کند ولی اکنون مردم با عشق و علاقه این کار را می‌کنند باید چنین فضایی در کشور ایجاد کنیم تا در سایر امور فرهنگی مردم به میدان آیند و با عشق و علاقه کار کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: در زمینه مسائل فرهنگی باید زمینه‌ای ایجاد شود که مردم ورود پیدا کنند و ارائه خدمات فرهنگی به عنوان فریضه دینی برای مردم نهادینه‌سازی شود.

وی با بیان اینکه مبلغی برای توسعه فضاهای فرهنگی در بودجه شهرداری تعیین شده است گفت: رویکرد شورا نیز بر همین اساس است ولی متولیان به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌توانند در این زمینه مؤثر باشند و در زمینه فرهنگ خدمات بیشتری را ارائه کنند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com