کد خبر ۴۲۵۶۰ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۶

طرح های نخبگان تجاری سازی شود/حوزه انقلابی جامع نگر است

قم – ایرنا - مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور گفت: از ظرفیت های علمی و عملی نخبگان در تجاری سازی طرح ها در حوزه های مختلف استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در ضیافت افطاری و نشست هم اندیشی دانشجویان برتر با مسئولان استان قم اظهار داشت: با تجاری سازی طرح های نخبگان باید فاصله بین چرخه تولید و صنعت کم شود.
وی افزود: پشتوانه علمی باید در ارائه طرح های مهم در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد تا بتوان از بروز مشکلات جلوگیری کرد.
وی با بیان این که نخبگان باید با تلاش وارد تولید و عمل شوند گفت: سستی یکی از آسیب های نخبگان است که باید با تلاش و بهره مندی از توان علمی و عملی از بین برود.
مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور ابراز داشت: جایگاه علمی کشورمان در شاخص هایی از جمله افزایش دانشجو، سطح علمی استاد، فضای دانشگاهی، گستره اقلیمی و تنوع رشته ها، عدالت جنسیتی، ارتقا و افزایش بودجه پژوهش، رتبه تولید علم و رشد مقالات در سطح منطقه ای، رویکرد اخلاقی، تحصیلات تکمیلی در سطح منطقه ای و بین المللی بالا است.
وی با تاکید براین که نخبگان اخلاق راباید سرلوحه کارخویش قرار دهند گفت:اخلاق رکن اساسی جامعه جهانی است اگر این نخبگی در مسیر خلاف قرار گیرد پیامدهای خطرناکی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.
وی بیان داشت: باید مطالعاتی در حوزه آسیب شناسی فرزانگی و اخلاق صورت بگیرد و نتیجه آن به عنوان الگو به دیگران معرفی شود تا از این طریق، اخلاق نخبگی در سطح کشور نهادینه شود.
اعرافی بااشاره به این که استان قم در اخلاق نخبگی باید در سطح کشور پیش قدم باشد گفت: اسلامی سازی و اخلاق باید در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گیرد و اختصاص به گروه و حوزه خاصی نداشته باشد تا بتوان شاهد پیشرفت و تعالی بود.
وی افزود: باید درحوزه های مختلف تعادل ایجاد شود و بدون افراط و تفریط، رابطه و تعامل حوزه و دانشگاه را پیش از قبل گسترش داد از این رو حوزه ای انقلابی است که جامع نگر باشد و در همه حوزه های رشد و توسعه را مورد توجه قرار دهد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com