کد خبر ۴۲۵۷۷ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۴
حجت‌الاسلام فرحزاد:

گناه نورانیت و عقل انسان را از بین می‌برد/از گناه بدتر غرور است

استاد حوزه علمیه با قرائت حدیثی از پیامبر(ص) گفت: کسی که به سمت گناهی برود نورانیت و عقلی از وی می رود که دیگر مثل سابق نمی شود، انسان باید این تصمیم را بگیرد که به سمت گناه کشیده نشود ، بدتر از گناه ترویج گناه است، کسی که بستر گناه را فراهم و به تبلیغ گناه می پردازد گناه زیادی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد در برنامه سحرگاهان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد،با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: هر وقت دل مومن از وابستگی های دنیا خارج شود محبت خدا را درک می کند، به خدا محبت دنیا و خدا با هم جمع نمی شود.

وی با تاکید بر لزوم خدا محوری در زندگی افزود: جوانان در زندگی اخلاق و ایمان را مورد توجه قرار دهند اما متاسفانه پول و ماشین و شغل مورد توجه شده است.

استاد حوزه علمیه با قرائت حدیثی از پیامبر(ص) گفت: کسی که به سمت گناهی برود نورانیت و عقلی از وی می‌رود که دیگر مثل سابق نمی‌شود، انسان باید این تصمیم را بگیرد که به سمت گناه کشیده نشود.

فرحزاد با بیان اینکه از گناه بدتر غرور است، بیان کرد: حضرت عیسی(ع) به اذن خدا مجسمه گلی را به پرنده تبدیل می‌کرد و کور و فلج را شفا می داد ولی می‌گفت برای انسان احمق ناراضی نمی‌توانم کاری کنم.

وی گفت: اگر انسان دوبار با قاطعیت بگوید نمی‌دانم، خیلی از مشکلات حل می‌شود، متاسفانه جامعه به گونه‌ای شده که گفتن نمی‌دانم امکان‌پذیر نیست.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: بدتر از گناه ترویج گناه است، کسی که بستر گناه را فراهم و به تبلیغ گناه می پردازد گناه زیادی می‌کند.

فرحزاد با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه بیان کرد: امیرالمومنین(ع) فرمود از پستی و پوچی دنیا همین قدر بس که تنها عالمی که در آن گناه می‌شود عالم دنیا است.ش

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com