کد خبر ۴۲۶۰۰ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۸
سرپرست دادگاه‌های کیفری استان قم مطرح کرد

نقش آگاهی‌بخشی مردم در کاهش جرائم حقوقی و کیفری

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان قم گفت : فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشیدن به مردم در این زمینه بسیار راهگشا است و اگر مردم نسبت به عواقب کارهای خودآگاهی داشته باشند از انجام برخی از امور پرهیز می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید ابوالفضل موسوی فرد ظهر امروز در نشست خبری معاونان قوه قضاییه که به مناسبت هفته  قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری قم برگزار شد، با اشاره لزوم آشنایی همه دستگاه‌ها با وظایف قانونی خود اظهار داشت: برای اینکه خللی در کارها پیش نیاید لازم است هر فردی نسبت به حوزه وظایف خودآگاه باشد.

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان قم با اشاره به بخش‌های مختلف دادگستری شهرستان قم افزود: مجموعه دادگستری قم متشکل از دادگاه‌های عمومی،کیفری، دادگاه‌های انقلاب ، دادگاه‌های بخش‌ها و دادگاه‌های کیفری شماره 2 است.

وی بابیان تعداد دادگاه‌های کیفری استان قم گفت: شعب مصوب دادگاه‌های کیفری استان 26 شعبه است که در حال حاضر 18 شعبه به مسائل مالی و حقوقی رسیدگی می‌کند.

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان قم بابیان شرح وظایف دادگاه‌های کیفری 2 تصریح کرد : 20 شعبه کیفری 2 در استان وجود دارد که به پرونده‌های کیفری رسیدگی می‌کنند.

موسوی فرد نقش ارزنده دادگاه‌های خانواده را مورد توجه قرارداد و گفت : 16 شعبه دادگاه‌های مربوط به خانواده  در قم وجود دارد که 11 شعبه به این‌گونه اختلافات رسیدگی می‌کند.

وی دادگاه‌های انقلاب را یکی دگر از مجموعه ارکان دادگستری قم دانست و تأکید کرد: در قم 3 شعبه مربوط به دادگاه‌های انقلاب وجود دارد که به جرائم مربوط به این بخش رسیدگی می‌کنند.

موسوی فرد نقش آگاه‌سازی را در کاهش جرائم حقوقی مهم دانست و عنوان کرد : فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشیدن به مردم در این زمینه بسیار راهگشا است و اگر مردم نسبت به عواقب کارهای خودآگاهی داشته باشند از انجام برخی از امور پرهیز می‌کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com