کد خبر ۴۲۶۳۹ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰
آیت الله حسینی بوشهری:

فلسطین مسأله نخست امت اسلام و ایران اسلامی است

امام جمعه قم با اشاره به توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی گفت: مسأله فلسطین مسأله نخست امت اسلام و ایران اسلامی بوده و تنها راهکار پیروزی و موفقیت ملت فلسطین در اتکای به خداوند متعال است و الا هر راه دیگری بی نتیجه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت باقی مانده ماه مبارک رمضان گفت: چند روز دیگر از ماه مبارک رمضان باقی نمانده است و یک ماه درهای رحمت الهی بر روی انسان ها باز بود و روزهای باقی مانده باید قدر دانسته شود.

وی با تقدیر از حماسه آفرینی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: حضرت امام در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی اعلام کردند و این روز یک مناسب رسمی در جمهوری اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که مردم ایران اسلامی سال ها با راهپیمایی روز قدس انس گرفته اند و حضوری پر شور در آن دارند، اظهار داشت: راهپیمایی عظیم سراسر کشور و در امت اسلام نشانه این که پیام رسای حضرت امام بر دل های بیدار دلان نشسته است.

وی ادامه داد: روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی اسلامی و روز ایستادگی در برابر مستکبران است، روز قدس روز فریاد علیه ظالمان و روز دفاع از مظلومان است، مردم ایران نه تنها اتکای به ظالم نمی کنند بلکه علیه آنان فریاد می کشند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که قصه پرغصه فلسطین بسیار دردناک بوده و هر انسان آزاده ای را متأثر می کند، ابراز داشت: هر آزاده ای که بداند که مردم سرزمینی در توطئه ای فرامنطقه ای از سرزمین خود خارج شدند بسیار ناراحت و غم زده می شود، صهیونیست ها مردم را از حقوق مسلم خود محروم می کنند.

وی عنوان کرد: امروز در یک شرایط سخت و بحرانی قرار داریم و دشمنان ما برای این که فکر جامعه و امت اسلامی را از مسأله فلسطین  منحرف کنند از یک سو اختلافات بین کشورهای اسلامی و از سوی دیگر گروه های تروریستی ایجاد کردند تا مردم نسبت به فلسطین غفلت کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دشمنان علیه جمهوری اسلامی ائتلاف عربی، عبری و غربی درست می کنند چون ایران فریاد مظلومیت امت اسلامی را سر می دهد و دفاع از قبله اول مسلمانان و سرزمین قدس می کند، با صراحت اعلام می کنیم اگر چه فلسطین اشغال شده اما مسأله فلسطین مسأله نخست امت اسلام و ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: تنها راهکار پیروزی و موفقیت ملت فلسطین در اتکای به خداوند متعال است و الا هر راه دیگری بی نتیجه خواهد بود، ان شاءالله روزی فرا خواهد رسید که ملت ایران برای آزادی قدس جشن پیروزی بگیرند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اقدامات تروریسی داعشی ها در تهران گفت: تکفیری ها حملات کوری انجام دادند و تعدادی از هموطنان به شهادت رسیدند، ملت از مسؤولان و نیروهای مسلح انتظار داشتند که پاسخی قاطع و به این گروه از خدا بی خبر بدهند و به آنان سیلی محکمی بزنند.

وی افزود: خوشبختانه سپاه قهرمان سیلی محکم ملت ایران را نه تنها به گوش داعشی ها نواخت بلکه هشداری جدی به دشمنان و مسکبران داد، غربی ها اعلام کردند که سپاه تنها به داعش سیلی نزند بلکه پیام روشن آن به آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بوده است تا بدانند اگر شرارت ها ادامه پیدا کند سیلی محکم تری خواهند خورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مناسبت های 6 و 7 تیر اظهار داشت: 6 تیر سوء قصدی به رهبر عزیز انقلاب در مسجد ابوذر تهران اتفاق افتاد اما اگر خدا بخواهد عزیزی را به عنوان ذخیره برای حقیقت جویان قرار دهد تیر دشمن به سنگ می خورد، رهبر انقلاب به عنوان ذخیره انقلاب برای مردم باقی ماند.

وی 7 تیر ماه را بسیار حساس و تاریخ ساز دانست و ادامه داد: دشمن با انگیزه از بین بردن نظام جمهوری اسلامی دست به چنین اقدامی زد اما به خواست خداوند متعال سبب استحکام نظام اسلامی ایران شد، مدیریت، تدبیر، داتش وسیع و آگاهی شهید بهشتی زبانزد همگان بود که ایشان را شهید کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که انقلاب اسلامی هر روز جوانه می زند و رشد می کند، ابراز داشت: امروز انقلاب به تعبیر رهبر انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی با اشاره به روز قوه قضائیه عنوان کرد: بخشی عظیمی از کارایی نظام به کارایی دستگاه قضایی باز می گردد، هرچه دستگاه قضائی کارایی بیشتری داشته باشد کارایی نظا بیشتر خواهد بود، برای پاسخگویی به مطالبات مردم و رهبری گرچه کارهای بسیار خوبی صورت گرفته اما مردم همچنان انتظار اجرای عدالت، احقاق حقوق و ایستادگی در برابر زورگویان، متخلفان و قانون شکنان دارند؛ مردم امنیت اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی می خواهد.

امام جمعه قم با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند هرگز به آمریکا اعتماد نکنید که ضربه وارد می کند، مصوبه سنای آمریکا در زمینه تشدید تحریم ها اوج خباثت دشمنان است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com