کد خبر ۴۲۶۵۹ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲

برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با محور استکبارستیزی

یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با محور استکبارستیزی در قرآن به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با عنوان «قرآن کریم و استکبارستیزی» به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم برگزار می‌شود.

«استکبارستیزی در قرآن کریم» استکبارستیزی در سیرۀ معصومین (ع)» و «استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی» از جمله محورهای کلی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی به شمار می رود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را تا 30/ 8/96 در دبیرخانۀ این همایش به نشانی قم، بلوار 15 خرداد، کوچۀ شهید میثمی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، ارسال کنند.

زمان برگزاری این همایش اردیبهشت ماه 97 خواهد بود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.iqro.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی سال گذشته 20 آبان ماه در قم برگزار شد که 421 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که شامل 356 مقاله داخلی و 65 مقاله خارجی بود و مقالات خارجی شامل 11 مقاله فارسی، 19 مقاله عربی و 35 مقاله انگلیسی بود.

یادآور می شود: ماهیت شناسی انقلابی بودن از منظر قرآن کریم، مبانی قرآنی انقلاب، فرهنگ انقلاب، انقلابی ماندن و انقلابی بودن، شاخصه‌ها و ضوابط انقلابی ماندن بر مبنای آیات و روایات، تفاوت انقلابی بودن با تروریست و ارهاب بر مبنای آیات و روایات مطالعات قرآنی مستشرقان و فرهنگ انقلاب، معرفی چهره‌های بزرگ انقلابی جهان، شاخصه‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن از منظر امام خمینی(ره)، شاخصه‌های انقلابی بون و انقلابی ماندن از منظر رهبری معظم انقلاب از جمله محورهای دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در سال گذشته بود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com