کد خبر ۴۲۶۶۰ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
معاون دادستان عمومی و انقلاب قم:

کشف 1300 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال در قم

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال در استان کشف شده است، گفت: حدود ۱۰ درصد کشفیات مربوط به قم است و بقیه در مسیر محورهای مواصلاتی استان کشف شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام محمود طالبی، اظهار داشت: در برخورد با هرگونه اقدامات مجرمانه و هنجارشکنی در قم همچنان مصمم هستیم و در حدود یک سال گذشته اقدامات جدی با مجرمین به خصوص آنهایی که امنیت استان را به مخاطره انداختند صورت گرفته است.

وی گفت: در تعطیلات نوروز امسال برای نخستین بار طرح امنیتی را اجرا کردیم که نتیجه آن کاهش ۵۸ درصدی جرایم خشن بود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم افزود: مواد مخدر طی سال‌های گذشته با تغییر الگوی مصرف همراه بوده و به سمت مصرف هروئین رفته است به گونه‌ای که ۴۴ درصد مصرف کنندگان در استان قم هروئین مصرف می‌کنند که ببشتر آنها آقایان هستند و حدود ۴۸ درصد خانم‌ها هم ماده مخدر شیشه مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع  مواد مخدر از ابتدای سال در استان کشف شده است، گفت: حدود ۱۰ درصد کشفیات مربوط به قم است و بقیه در مسیر محورهای مواصلاتی استان کشف شده است.

حجت الاسلام طالبی تصریح کرد: مراکز ترک اعتیاد مناسبی در قم وجود دارد که مصرف کنندگان مواد مخدر می‌توانند در این مراکز تحت درمان قرار بگیرند.

وی از گسترش مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان خبر داد و گفت: فضای شهر بسیار مطلوب است و شاهد کاهش معتادان خیابانی هستیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه مجتمع ویژه رسیدگی به تصادف‌ها و جرایم آن در قم فعال شده است، گفت: در این مجتمع پزشکی قانونی، نمایندگان بیمه‌های خودرو و نماینده سایر نهادهای مربوطه حضور دارند تا ضمن کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌های مختلف، رسیدگی به پرونده‌ها به سرعت انجام شود.

وی همچنین از راه‌اندازی مجتمع رسیدگی به فضای مجازی و آموزش پارکبان‌ها برای کاهش جرایم در پارک‌های استان خبر داد.

حجت الاسلام طالبی در پایان گفت: شماره تماس ۳۷۷۰۹۹۹۹ واحد گزارشات دادسرای عمومی آماده دریافت گزارش‌های مردمی از ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌ها است. 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com