کد خبر ۴۲۶۹۱ انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۰

پرونده مرموز قتل راننده تاکسی/تنها مظنون پرونده می گوید در زمان قتل،به جرم دزدی در زندان بوده

12 اردیبهشت سال گذشته مأموران پلیس قم از ناپدید شدن راننده خودرو پژو با خبر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : مرد میانسال که خبر گم شدن مرموز را اعلام کرد به پلیس گفت: حجت راننده خطی تاکسی‌های قم - تهران است. امروز هم مثل همیشه خانه را برای کار ترک کرد اما ساعت‌ها ست که از او بی خبریم تلفن همراهش نیز خاموش است به همین خاطر نگرانش شده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایران ، به دنبال این شکایت بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم وارد عمل شده و در نخستین گام به بررسی در بیمارستان‌ها و کلانتری‌ها پرداختند. اما هیچ رد و سرنخی از مرد میانسال به دست نیامد. از آنجایی که دوستان و اقوام حجت نیز از او بی‌خبر بودند، احتمال آدم‌ربایی یا قتل وی قوت گرفت.

کشف خودرو  رها شده
در ادامه شماره پلاک خودرو  حجت به پلیس سراسر کشور مخابره شد تا اینکه دو هفته پس از ناپدید شدن وی کارآگاهان پلیس استان لرستان هنگام گشت در اطراف شهرستان خرم آباد خودروی پژو رها شده‌ای را پیدا کردند. شیشه‌های خودرو شکسته بود و آثار خون هم داخل ماشین به چشم می‌خورد.

پس از بررسی پلاک، مشخص شد خودرو پژو متعلق به حجت است که دو هفته قبل به طرز مرموزی ناپدید شده بود. لکه‌های خون‌های داخل خودرو و رها شدن آن در محلی خلوت، حکایت از جنایتی خاموش داشت. به همین دلیل خون کشف شده داخل ماشین با گروه خونی حجت تطبیق داده و مشخص شد که لکه‌های خون متعلق به مرد ناپدید شده است.
جنازه‌ای در بیابان
باپیدا شدن خودرو حجت وآثارخون، احتمال جنایت پررنگ‌تر شد و بررسی‌ها در این رابطه ادامه داشت تا اینکه 7 ماه پس از این ماجرا، چوپان جوانی در تماس با پلیس از پیدا شدن بقایای جسدی در بیابان‌های اطراف قم- اصفهان خبر داد.

با اعلام این خبر، کارآگاهان جنایی  راهی محل شده و با بقایای جسد مردی روبه‌رو شدند که به مرور زمان متلاشی شده بود. پس ازانتقال جسد به پزشکی قانونی و به دستور بازپرس پرونده از جسد کشف شده آزمایش دی ان ای گرفته و مشخص شد که جسد متعلق به حجت است. بدین ترتیب راز ناپدید شدن مرد میانسال برملا شد.
دستگیری نخستین مظنون
در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان پی بردند تلفن همراه مقتول در دست مرد جوانی به نام کیارش است که در تهران زندگی می‌کند. با به دست آمدن این سرنخ، کارآگاهان جنایی استان قم با دریافت نیابت قضایی راهی تهران شده و مرد جوان را جمعه 2 تیر در محله خزانه تهران دستگیر کردند.

روز گذشته مرد جوان برای تحقیقات در مقابل بازپرس محسن مدیر روستا از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ایستاد اما باصراحت منکر جنایت شد. او گفت: «زمانی که جنایت رخ داده، من به اتهام سرقت در زندان تهران بازداشت بوده ام. من 8 ماه و نیم زندان بودم و از طرفی تا به حال قم نرفته‌ام. تلفن همراه را نیز مدتی قبل ازیک دستفروش خریدم چراکه ارزان قیمت بود. اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم که گوشی متعلق به کسی باشد که کشته شده است.»

درحال حاضرتحقیقات جنایی دراین باره همچنان ادامه دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com