کد خبر ۴۲۷۰۵ انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۲

مومنان در عید فطر تحول و بازگشت به فطرت واقعی خویش را جشن می گیرند

قم - ایرنا - استاندار قم با صدور پیامی به مناسبت عید سعید فطر آورده است: عید فطر پاک ترین عیدی است که در آن مسلمانان روزه دار به پاس توفیق یک ماه عبادت و بندگی الهی و شست وشوی دل و جان در نهر زلال رمضان و استغفار از گناهان، تحول و بازگشت به فطرت واقعی خویش را جشن می گیرند.

در پیام سید مهدی صادقی که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: عید سعید فطر، عید توفیق بر طاعت و اطاعت، هنگامه توبه و تهذیب نفس و بهره مندی از فیوضات و برکات میهمانی و حضور در زیباترین و دلنشین ترین ضیافت معبود، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان و جشن شادی مومنین برای سربلندی از آزمون بزرگ الهی است.
پیام حاکی است: عید فطر تجلی گاه روز پاداش یک ماه عبودیت و بندگی پروردگار متعال و خودسازی و وارستگی و معراج انسانی است.
پیام ادامه یافته است: روزی که انسان های مومن و موحد، به شکرانه یک ماه روزه داری و درک شب های پرفیض قدر، احساس سبکبالی کرده و روح خویش را آماده رسیدن به کمالات می بینند.
استاندار قم در این پیام ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین در ماه پر خیر و برکت رمضان، حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان، هم میهنان، به ویژه علما و مراجع معظم تقلید و عموم مردم شریف و متدین استان مقدس قم، تبریک و تهنیت عرض نموده، عزت، رستگاری و کرامت روزافزون اسلام و مسلمین در سایه سار عید وحدت بخش فطر را از درگاه خداوند منان و متعال مسالت کرده است.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com