کد خبر ۴۲۷۱۲ انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۲

اجرای طرح همای رحمت طی ماه رمضان در قم/جمع آوری بیش از 4 میلیارد ریال کمک های خیران

قم - ایرنا - معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر قم گفت: طرح همای رحمت هلال احمر با کمک های انسان دوستانه خیران و داوطلبان این با جمع آوری 4 میلیارد و 426 میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی طی ماه مبارک رمضان در این استان اجرا شد.

امیرحسین علیمردانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که امسال چهاردهمین سال طرح همای رحمت در قم اجرایی شد افزود: این طرح با هدف تهیه سبدهای کالا، برپایی سفره های مهمانی و توزیع غذای گرم بین نیازمندان با همت و مشارکت خیران، احزاب، داوطلبان، موسسه های خیریه، خانه های داوطلب هلال احمر در سطوح مساجد، اداره ها و کارخانه ها، اتحادیه ها و اصناف اجرایی شد.
وی ادامه داد: این طرح با بهره گیری از باورهای دینی، فرهنگی و ملی جهت تقویت حس نوع دوستی، توسعه مشارکت های مردمی و تقویت مسئولیت اجتماعی در بین آحاد مردم با استفاده از سرمایه های غنی مردمی از جمله خیران و داوطلبان به مرحله اجرا درآمد.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر قم با اشاره به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی گفت: این طرح هر ساله از نیمه ماه شعبان با هدف شناسایی خیران و مددجویان نیازمند آغاز و کمک ها در قالب های مختلف جمع آوری می شود و با حفظ کرامت انسانی در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.
وی بیان داشت: در اجرای این طرح 41 خانه داوطلب هلال احمر و بیش از 500 تن از خیران و داوطلبان مشارکت داشتند و کمک ها را به خانواده های دارای بیماران صعب العلاج، زنان سرپرست خانوار، معلولان، سالمندان و خانواده های زندانی اهدا کردند.
علیمردانی با بیان این که سه هزار و 375 سبد کالا در بین قشرهای مختلف نیازمند توزیع شده است گفت: این تعداد سبد به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در این طرح سفره های مهربانی افطاری و سحر برپاشده، ضمن این که در شب وفات حضرت خدیجه(س) یک هزار تن در ضیافت افطاری شرکت کردند.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر قم از برپایی 493 سفره افطاری در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این تعداد سفره به ارزش ریالی یک میلیارد و 726 میلیون و300 هزار ریال برای 49 هزار و 323 تن برپا شد.
وی از خیران خواست تا با عضویت در معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر قم در طرح ها و برنامه ها مشارکت کرده و از نیازمندان دستگیری کنند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com