کد خبر ۴۲۷۱۶ انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۸

رئیس هیات کشتی قم: برترین های 10 وزن در جام یادگار امام راحل باهم رقابت می کنند

قم- ایرنا- رئیس هیات کشتی استان قم گفت: مسابقات نوجوانان کشتی فرنگی جام یادگار امام راحل به صورت تیمی برگزار می شود ولی در نهایت برترین های 10 ورزن به صورت انفرادی نیز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

محسن وزیری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های خارجی شرکت کننده در مسابقات نوجوانان کشتی فرهنگی یادگار امام راحل، از روز چهارشنبه هفته جاری وارد قم شده و روز پنجشنبه ساعت 18 در خانه کشتی استان قم واقع در خیابان جوادالائمه نیروگاه قم، ورزن کشی کشتی گیران انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: مسابقات کشتی جام یادگار امام راحل از ساعت 9 صبح روز جمعه هفته جاری در سالن ورزشی شهید حیدریان قم آغاز خواهد شد ولی افتتاحیه آن، ساعت 16 همان روز با حضور مسئولان عالیرتبه استان و کشتی کشور و مدعوان خارجی، ترتیب می یابد.
وزیری تصریح کرد: در این رقابت ها 12 تیم از کشورهای خارجی، چهار تیم از جمهوری اسلامی ایران و یک تیم از استان قم با هم رقابت می کنند.
وی با اشاره به ملاک اصلی در گزینش کشتی گیران قمی حاضر در این تورنمنت بین المللی گفت: تیم کشتی قم متشکل از نفرات برتر سال گذشته می باشد.
وزیری گفت: هر تیم متشکل از 10 کشتی گیر و2 ذخیره است و در کل تعداد 250 کشتی گیر و 70 داور و مربی در این رقابت ها حضور دارند.
رئیس هیات کشتی استان قم ادامه داد: هر تیم خارجی نیز داورانی را برای قضاوت در این رقابت ها به همراه دارد.
کلید مسابقات کشتی فرنگی جام یادگار امام راحل از دهه 80 در قم زده شده و تا سال 90 ادامه داشت ولی از پنج سال پیش به دلیل کمبود امکانات و اعتبار مالی، این رقاب ها در قم برگزار نشده بود. میزبانی این مسابقات بعد از پنج سال بار دیگر به قم اختصاص پیدا کرد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com