کد خبر ۴۲۷۳۳ انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
آیت‌الله مقتدایی:

همه آحاد جامعه از ایجاد دودستگی بپرهیزند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید از دودستگی بپرهیزند گفت: دشمن به دنبال مأیوس کردن و ایجاد شبهه در میان مردم است در حالی‌ که نباید به این دودستگی‌ها توجه و اعتنا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران با تأکید بر بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان از سوی مؤمنان اظهار داشت: این کار برای  آن است ارتقاء اخلاق و معنویت در جامعه داشته باشیم.

وی جهاد اکبر را مبارزه با نفس و مقابله با آن دانست و گفت: نفس آدمی همواره انسان را به‌سوی زشتی‌ها و پلیدی‌ها دعوت می‌کند، اما با مبارزه با نفس که از جهاد اصغر یعنی جنگ با دشمن بالاتر است می‌توان بر این زشتی‌ها فائق آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه همه آحاد جامعه باید از دودستگی بپرهیزند، تصریح کرد: دشمن به دنبال مأیوس کردن و ایجاد شبهه در میان مردم است، درحالی‌که نباید به این دودستگی‌ها توجه و اعتنا کرد.

آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال ایجاد دودستگی در جامعه هستند بدانند، این کار آب به آسیاب دشمن ریختن و کمک به دشمنان نظام است از همین رو باید از هر حرکتی که سبب خدشه به‌نظام و اسلام می‌کند جلوگیری به عمل آید.

وی راهپیمایی مردم در روز قدس را مورداشاره قرارداد و گفت: مردم در این روز بادل و جان برای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی و قدس شریف به میدان آمدند و سنگ تمام گذاشتند و با این کار نظام اسلامی را بیمه کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب‌های استفاده از فضای مجازی گفت: امروز این فضا به پایگاهی برای کشاندن جوانان به سمت معصیت شده است و تهمت، دروغ، ایجاد شبهه و متهم کردن مسئولان نظام از مظاهر معصیت در این فضا است.

آیت‌الله مقتدایی توجه به امر ظهور امام زمان (عج) را مورد تأکید قرارداد و گفت: این مکان شریف مکانی است که توجه ما را به ایشان بیشتر جلب می‌کند.

وی با تبریک عید سعید فطر به همه مؤمنان و مسلمانان جهان خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماهی بود که همه ما مهمان خدا بودیم و هر نفس ما ثواب گفتن سبحان‌الله و خواب ما عبادت بود، امروز روزی است که باید عید بگیریم و در این میان دعا برای ظهور امام عصر(عج) بهترین دعاها است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com