کد خبر ۴۲۷۳۴ انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
آیت الله سعیدی:

مردم خاورمیانه با اتحاد دست متجاوزان را از این منطقه قطع کنند

خطیب نماز عید فطر قم با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام مسلمانان با یکدیگر گفت: مردم خاورمیانه باید همپیمان شده و با اتحاد و انسجام دست متجاوزان را از این منطقه قطع کنیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز عید سعید فطر در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: جمهوری اسلامی کشور قدرتمندی است که از ابتدای تشکیل این نظام تاکنون با جدیت دنبال تحقق این شعار قرآنی بوده است. 

وی همچنین با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: تاثیر و پیام این حرکت مردم برای دوستان انقلاب اسلامی حفظ وحدت و انسجام ملی و برای دشمنان بویژه رژیم غاصب صهیونیستی و مستکبران اتحاد مسلمانان، و اینکه آنها به حول و قوه الهی برای ریشه کن کردن اسرائیل عزم جدی دارند. 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) همچنین با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی نیروهای تروریستی تکفیری داعش در شهر دیرالزور سوریه گفت: پاسخ کوبنده سپاه به حرکت مذبوحانه داعشی ها و تکفیری ها در عملیات انتحاری هفدهم خردادماه در حرم حضرت معصومه (س) ومرقد امام راحل که منجر به شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان مظلوم شد، علاوه بر اینکه مایه تسلی و خوشحالی خانواده شهیدان شد همراه خود پیامی برای حاکمان و مزدوران خود فروخته منطقه نیز داشت، که بیش از این فریب آمریکا و رژیم صهیونیستی را نخورند. 

امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز ششم تیرماه سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران به دست منافقان کوردل در سال 1360 افزود: به خواست خدا منافقان مزدور در این جنایت به نتیجه نرسیدند، و یک بار دیگر شاهد تحقق وعده های قرآنی بودیم. 

آیت الله سعیدی همچنین هفتم تیرماه سالگرد شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفای امام در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 60 را نیز گرامیداشت، و خاطرنشان کرد: این بزرگواران به دست منافقان نگون بخت به شهادت رسیدند. 

وی با اشاره به سخنی از شهید بهشتی مبنی بر اینکه من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم، اضافه کرد: از ویژگی های دیگر این شهید این بود که در مقام برخورد با منتقدان و کسانی که به ایشان جسارت می کردند از حد ادب اسلامی خارج نمی شد، و کنترل خود را نیز از دست نمی داد، این درسی است برای همه همه کسانی که اگر در مقام انتقاد حرف یا صحبتی دارند از ادب اسلامی خارج نشوند. 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com