کد خبر ۴۲۷۳۷ انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
هفته نخست لیگ برتر فوتسال

افتتاح لیگ برتر در حضور آقای همیشه سرپرست!/ مس و تأسیسات همان ابتدا به هم رسیدند

هفته نخست لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در حالی از فردا (سه‌شنبه) آغاز خواهد شد که دو تیم مدعی لیگ امسال در هفته نخست به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال 96 از  فردا (سه‌شنبه) با برگزاری دیدار فرش‌‌آرا مشهد و آذرخش بندرعباس آغاز خواهد شد. طبق برنامه قرار است علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال نیز از نزدیک شاهد دیدار افتتاحیه لیگ برتر باشد. در این فصل تیم‌های مقاومت قرچک و آتلیه طهران قم به لیگ برتر صعود کرده‌اند و طرح و توسعه الوند قزوین هم با وجود سقوط به لیگ دسته اول در فصل پیش، با خرید امتیاز دبیری، در لیگ برتر ماندنی شد.

جدا از دلایل کناره‌گیری تیم ریشه‌دار و پر افتخار تبریزی،‌ قطعاً نبود یکی از تیم‌های همواره مدعی لیگ از کیفیت مسابقات خواهد کاست. دبیری که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد، پس از پایان لیگ در فصل گذشته اعتراضات شدیدی نسبت به سلیمانی سرپرست دبیری کمیته فوتسال داشت و اعلام کرد در صورت ادامه حضور سلیمانی در رأس کمیته فوتسال،‌ در لیگ برتر شرکت نخواهد کرد.

حالا با غیبت تیم دبیری تبریز، بیشتر نگاه‌ها معطوف به گیتی‌پسند اصفهان، تأسیسات دریایی تهران و مس سونگون است. این سه تیم با عملکرد مطلوبی که در فصل نقل و انتقالات داشته‌اند، بیشتر ملی‌پوشان لیگ را به خدمت گرفتند و اگر اتفاق خاصی نیفتد و تیمی شگفتی‌ساز نشود،‌ دوباره جدال قهرمانی در فصل پیش‌رو بین این سه تیم خواهد بود.

آنطور که از شواهد و  آشفتگی پیش فصل لیگ برتر مشخص است،‌ شاید امسال شاهد یکی از آشفته‌ترین فصل‌های لیگ برتر فوتسال باشیم. تیم‌هایی مانند مقاومت قرچک، یاسین‌پیشرو قم (هیئت فوتبال قم)،‌ لبنیات ارژن فارس و شهروند ساری از جمله تیم‌هایی هستند که به سختی خود را برای حضور در لیگ برتر آماده کرده‌اند و وضعیت خیلی خوبی ندارند. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل  آشفتگی و به هم ریختگی لیگ برتر فوتسال، اداره شدن کمیته فوتسال توسط سرپرست است. بعد از رفتن افتخاری از این کمیته، کفاشیان نزدیک به یک سال است که با حکم سرپرستی این کمیته را اداره می‌کند و از قرار معلوم هنوز عزمی برای انتخاب رئیس وجود ندارد.

با تمام این مشکلات، لیگ برتر فوتسال کشورمان در سالی که تیم ملی ایران برنامه فشرده‌ای را پیش‌رو دارد و باید در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات داخل سالن آسیا شرکت کند، می‌تواند کمک زیادی به این تیم کند و جوانان فراوانی را مانند فصول گذشته به تیم ملی تزریق کند.

برنامه مسابقات هفته اول لیگ برتر فوتسال به شرح زیر است:

سه شنبه  6 تیرماه (ساعت 17 )

فرش آرا مشهد- آذرخش  بندرعباس (سالن شهید بهشتی مشهد مقدس)

چهار شنبه  7 تیرماه (ساعت 17)

هیئت فوتبال استان قم (یاسین پیشرو قم) – گیتی پسند اصفهان ، (سالن شهید حیدریان قم)

پنجشنبه 8 تیر (ساعت 17)

مس سونگون ورزقان – تاسیسات دریایی ایرانیان، (سالن شهید پور شریفی پور تبریز)
لبنیات ارژن شیراز- مقاومت البرز، (سالن شهید ابوالفتحی شیراز)
آتلیه طهران قم-مقاومت قرچک، (سالن شهید حیدریان قم)
شرکت ملی حفاری ایران – شهروند ساری، (سالن نفت اهواز)

همچنین دیدار تیم‌های طرح و توسعه الوند قزوین و شهرداری ساوه به این علت که روز گذشته (یکشنبه) حضور تیم قزویتی در لیگ برتر مسجل شد، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com