کد خبر ۴۲۷۳۸ انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
امام جمعه قم:

برخورد اسلامی با منتقدان باید در مسئولان نهادینه شود

قم - امام جمعه قم گفت: شهید بهشتی با مخالفان و منتقدان خود نیز برخورد اسلامی داشتند و این روحیه باید در مسئولین نهادینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، ‌ آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک حلول ماه شوال و روز عید فطر گفت: هیچ کاری برای یک انسان بالاتر از ترک گناه نیست و حقیقت گناه در واقع یک سم مهلکی است که روح و روان انسان را آلوده می کند.

امام جمعه قم افزود: ماه مبارک رمضان انسان را از شرارت حفظ می کند و با فضل  و لطف الهی انسان‌ها در رمضان متنعم می شوند و انسان های متقی بعد از اتمام این ماه عزیز دلگیر می شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه خاطرنشان کرد: لازمه تقوی مبارزه با دشمنان دین و خداوند است که عمده آن هوای نفس و شیطان است و دشمنان انسان با همدیگر در پیمان هستند تا انسان را مورد اذیت قرار بدهند.

وی اظهار داشت: روزه در ادیان گذشته هم بوده است و در قرآن کریم به این مسئله تصریح شده است اما هیچکدام عید فطر نداشته اند و داشتن عید فطر از اختصاصات امت نبی گرامی اسلام است و این هدیه الهی در سال دوم هجرت به مسلمانان از طرف خداوند اعطا شده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به راهپیمایی با شکوه مردم قم در روز قدس گفت: پیام این راهپیمایی برای دوستان حفظ وحدت و انسجام ملی و برای دشمنان هم استقامت و نابودی اسرائیل است.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در خصوص انهدام پایگاه داعشی‌ها در سوریه اظهار داشت: پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به داعشی‌ها یک اقدام به موقع بود که مایه تسلی و خوشحالی خاندان معظم شهدا شد و پیامی هم به حاکمان خود فروخته منطقه بود که فریب استکبار را نخورند.

وی افزود: باید همه مخاطبین مقام معظم رهبری به وظایف خود عمل کنند و به نکته‌ها و توصیه‌هایی که ایشان در دیدارهای مختلف ماه رمضان متذکر می شدند، مخصوصا ابطال سند ۲۰۳۰ اقدام سریع انجام داده شود.

امام جمعه قم در پایان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و بزرگداشت یاد و مقام شهدای هفت تیر گفت: شهید بهشتی با مخالفان و منتقدان خود نیز برخورد اسلامی داشتند و این روحیه باید در مسئولین نهادینه شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com