کد خبر ۴۲۷۷۷ انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
معاون استاندار قم خبر داد:

الحاق ۱۰ هكتار از اراضی ملی به محدوده روستای خاوه برای واگذاری به ساكنان بومی

محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم در ششمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان از الحاق ۱۰ هكتار زمین به محدوده روستای خاوه از توابع بخش كهك برای واگذاری به ساكنان بومی واجد شرایط و زوج‌های جوان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان در ششمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی قم گفت: باید ایمن‌سازی صنوف در مقابل حوادثی مانند آتش‌سوزی براساس جمعیت‌پذیری، خطرپذیری و گستردگی صنف صورت پذیرد.

همچنین محسن بهشتی، معاون امور عمرانی استاندار و رئیس كارگروه از الحاق ۱۰ هكتار زمین به محدوده روستای خاوه از توابع بخش كهك خبر داد و عنوان کرد: این اراضی برای واگذاری به ساكنان بومی واجد شرایط و زوج‌های جوان كه در سال‌های گذشته موفق به تامین مسكن و تشكیل زندگی نشده‌اند به محدوده اراضی قانونی روستای خاوه الحاق می‌شود.

وی افزود: طرح تفكیك و واگذاری این اراضی باید به تایید كارگروه زیربنایی برسد و به دلیل حساسیت واگذاری اراضی در روستاهای هدف گردشگری كمیته‌ای با محوریت فرمانداری قم و با عضویت بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و شورای اسلامی روستا بر حسن اجرای تفكیك و واگذاری این اراضی نظارت خواهند كرد.

معاون امور عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ایمنی حریق اصناف و مشاغل تجاری شهر قم كه توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارائه شد، عنوان کرد: در بحث ایمنی و پیشگیری ازحوادث و حریق هرچه هزینه كنیم خوب است اما توان اصناف و كسبه نیز باید مدنظر قرار گیرد و شیوه اجرا به گونه‌ای باشد كه اصناف خرد و ضعیف دچار مشكل نشوند.

وی ضمن اعلام تصویب كلیات طرح ایمنی حریق اصناف شهر قم، بر ضرورت اولویت‌بندی مراكز تجاری خطرپذیر تأكید كرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com