کد خبر ۴۲۷۷۸ انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
هشدار رئیس پلیس فتای استان قم ؛

اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذاريد

سرهنگ علی موالی رئيس پليس فتا استان با اشاره به افزايش حجم سفرها در شروع فصل تابستان اظهار داشت: لازم است هموطنان قبل از اعزام به سفر به نکات هشداري پليس توجه کرده و آن را مد نظر قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ " علي موالي" با بيان اينکه شهروندان بايد در مکان‌هايي مثل اتوبوس، قطار وغيره هرگونه درخواست را از بلوتوث‌هاي ناشناس رد کنند، بيان کرد: مردم بايد از خريد گوشي و سيم کارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمينان ندارند حدالامکان پرهيز کنند و در صورت خريد قبل از استفاده از اين گونه گوشي‌ها آن را به طور کامل به تنظيمات کارخانه ريست کنند.

سرهنگ موالي افزود: شهروندان از قرار دادن تصاوير و فايل ها خصوصي بر روي دستگاه‌هاي الکترونيکي قابل حمل نظير موبايل و لپ تاپ پرهيز کنند و به دقت مواظب دستگاه‌هاي حامل داده شامل گوشي تلفن همراه، دوربين عكاسي و هرنوع حافظه جانبي همراه خود باشند تا آنها را درهتل‌ها وسوئيت‌ها جا نگذارند.

وي با بيان اينکه بايد در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان‌هاي عمومي از بيان اطلاعات مهم مالي و شخصي خود پرهيز کنند، ادامه داد: قبل از شروع کار با دستگاه ATM کيبورد و دهانه ورود کارت را بررسي کنند تا دستکاري نشده باشد.

سرهنگ علي موالي به شهروندان تاکيد کرد: اطلاعات سفر خود را در شبکه‌هاي اجتماعي به اشتراک نگذاريد اين اطلاعات سارقان را از عدم حضور شما در منزل آگاه مي‌کند.

وي اضافه کرد: پس از اتمام کار در کافي‌نت‌ها از حساب کاربري خود در شبکه‌هاي اجتماعي و ايميل‌ها خارج شويد و کوکي‌ها وتاريخچه مرورگر را پاک کنيد و از اطلاعات خود چيزي را روي سيستم به جا نگذاريد.

رئيس پليس فتا خاطرنشان کرد: بر روي لپ تاپ يا ساير وسايل الکترونيکي خود (بايوس، سيستم عامل و فايل‌هاي حساس) رمز عبور قدرتمند بگذاريد تا در صورت به سرقت رفتن يا مفقود شدن، اطلاعات آن به راحتي قابل سرقت نباشد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com